Proponujemy Państwu kompleksową usługę polegającą na sprawdzeniu samochodu. Po zakończonym przeglądzie otrzymają państwo wydruk komputerowy z diagnostyki OBD jak również protokół z opisem stanu konstrukcji, silnika, skrzyni biegów itp.
Usługę tę wprowadziliśmy przede wszystkim z uwagi na lokalizację (Gniezno - zagłębie autokomisów) jak również fakt, iż jako Serwis wielomarkowy mogliśmy sprawdzić każde auto bez względu na markę.
Możliwe jest zlecenie sprawdzenia auta na odległość. W takim przypadku protokół z takiego sprawdzenia przesyłamy do państwa wraz z fakturą.
Oferta jest skierowana przede wszystkim do tych z Państwa, którzy nie mają zaufanego mechanika, z którym mogliby dokonać zakupu lub chcą sprawdzić samochód bez konieczności wychodzenia z domu.
Osobiście uważamy, że odpowiednio wykonana kontrola auta może uchronić przed przykrymi niespodziankami a co za tym idzie oszczędzi Państwa czas, nerwy i pieniądze.
Koszt opisanej powyżej usługi wynosi 500 złotych brutto.
Więcej informacji pod nr telefonu: 693-926-200
ZAPRASZAMY
Zalety widzi oczywiście producent dla którego taka skrzynia jest dużo tańszym rozwiązaniem od np. typowych automatów. Dużą wadą tego układu jest wysoki koszt napraw i w niektórych rozwiązaniach niestety za długi czas zmiany biegów. Dodatkowo w skrzyniach tych znaleźć można czasami sprzęgło elektromagnetyczne proszkowe. W tym nietypowym rozwiązaniu do wytworzenia tarcia niezbędnego do przeniesienia momentu obrotowego pomiędzy współosiowymi wirnikami wykorzystywany jest ferromagnetyczny proszek, „zagęszczający” się pod wpływem oddziaływania pola magnetycznego wytwarzanego przez elektromagnesy. Zdolność przenoszenia momentu obrotowego, czyli tzw. poślizg sprzęgła, może mieć wartość płynnie regulowaną, ponieważ zależy od natężenia pola elektromagnetycznego. Problemem dodatkowym jest też fakt, że skrzynie te obsługuje bardzo niewiele warsztatów.
CVT (Multitronic, Lineatronic, Multidrive S) – "Continously Variable Transmission" co w wolnym tłumaczeniu oznacza bezstopniowe zmienne przełożenie. Zasada działania przypomina wariatory używane w skuterach czy maszynach rolniczych. Działanie przekładni bezstopniowej opiera się na zmianie średnic, po których obtacza się łańcuch. W większości modeli, pomimo że przekładnia jest bezstopniowa, sterujące nią komputery mają kilka zaprogramowanych przełożeń.
Zaletą takich konstrukcji jest bardzo płynna praca. Wadą natomiast opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu i bardzo niska trwałość. Naprawa jest zazwyczaj bardzo kosztowna lub nieopłacalna z uwagi na słaby jeszcze rynek części zamiennych a w przypadku np. samochodu Ford C-max (brak części) zupełnie niemożliwa. Więcej informacji na temat CVT: http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm
Polecane artykuły:
http://aktualnosci.auto-swiat.pl/1-ile-biegow-moze-miec-automat
http://aktualnosci.auto-swiat.pl/1-juz-ponad-35-miliona-skrzyn-dsg
http://aktualnosci.auto-swiat.pl/wiadomosci/zf-opracowalo-nowy-8-stopniowy-automat
http://aktualnosci.auto-swiat.pl/wiadomosci/zf-zaprezentowal-automat-o-dziewieciu-przelozeniach
http://aktualnosci.auto-swiat.pl/1-10-biegow-hyundaiu
W przeciwieństwie do systemów CR (common rail) system PD (pompowtrysków) jest dużo trwalszy, a właściwie trwalsza jest tylko konstrukcja samego pompowtryskiwacza. Typowe problemy z systemem wtryskowym PD wynikają z wadliwej konstrukcji osadzenia pompowtrysku w głowicy. Pompowtryski umieszczone są w głowicy i zabezpieczone tylko jedną śrubą. Na skutek tak niesymetrycznego układu pompowtryskiwacz podczas pracy potrafi trzeć o głowice. Dłuższa praca w takich warunkach objawia się zapchaniem pompo-wtrysku pyłem aluminiowym i późniejszym jego zatarciem. Cena czyszczenia pompowtryskiwacza w naszym serwisie to koszt 150zł brutto (rozebranie, umycie i złożenie pompowtrysku). Koszty naprawy ustalane są w zależności od uszkodzenia.
Rozwiązaniem większości problemów PD są regularne wizyty w serwisie i okresowa regulacja pompowtryskiwaczy, zawsze połączona z wymianą uszczelniaczy i śrub mocujących wtrysk. Koszt takiej regulacji 550zł brutto.
W skrajnych warunkach może ulec uszkodzeniu (pęknięciu) głowica. W tak uszkodzonej głowicy konieczna będzie również wymiana gniazd pompowtryskiwaczy (cena 100zł/szt)
Typowe objawy problemów w systemie PD to:
- nierówna praca na wolnych obrotach
- problemy z rozruchem
- zbyt duża ilość spalin
HQ SERVICE wykonuje okresową regulację układów PD jak również naprawę uszkodzonych pompowtryskiwaczy.
W przypadku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt telefoniczny.
Zapraszamy
HQ SERVICE poleca artykuł: http://autokult.pl/2011/05/18/pompa-wtryskiwacz-pompowtryskiwacz-wyjasniamy-dzialanie
Strona 2 z 7