HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
 

 

   
 Jedną z najskuteczniejszych na świecie metod zabezpieczeń antykorozyjnych jest technologia RUST CHECK. Zabezpieczenie antykorozyjne RUST CHECK jest powtarzalnym zabiegiem technologicznym gwarantującym utrzymanie normalnie eksploatowanego nadwozia samochodu bez problemu rdzy powodującej perforacje blach karoserii.
Producentem preparatu i technologii RUST CHECK jest firma A.M.T.Inc. z siedzibą w Toronto [Kanada]. Firma zajmuje się wyłącznie technologiami i produkcją materiałów antykorozyjnych z przeznaczeniem do ochrony pojazdów. Jest to jedyny producent z tej branży posiadający dwa certyfikaty jakości: ISO 9002 i 14001. Wyroby A.M.T. jako jedyne zostały oficjalnie uznane przez specjalistyczną agencję rządu Kanady za produkty ekologiczne i są opatrzone znakiem Eco - Logo. Są nietoksyczne, nie zawierają toksycznych rozpuszczalników i są niepalne. Technologia RUST CHECK jest stosowana w Kanadzie i USA ponad 25 lat, a w Polsce od 1991 roku.
RUST CHECK jest nowoczesnym preparatem, mającym zastosowanie w samochodach wytwarzanych w/g współczesnych technologii i w swojej klasie jest nieporównywalny z innymi materiałami zabezpieczającymi. Preparat jest niepalny, a więc bezpieczny w zastosowaniu w samochodach z katalizatorem. Posiada atest Szkoły Głównej Pożarniczej w Warszawie.
Jest również bezpieczny dla człowieka i środowiska. Został pozytywnie oceniony przez Instytut Ochrony Środowiska, Państwowy Zakład Higieny, Instytut Medycyny Pracy. Posiada znak bezpieczeństwa B Instytutu Przemysłu Tworzyw i Farb w Gliwicach.
Technologia RUST CHECK jest bardzo skuteczna przy zabezpieczaniu zarówno nowych, jak i starych, mocno skorodowanych samochodów. Metoda ta została w pełni sprawdzona w wieloletnim okresie stosowania w różnych warunkach klimatycznych.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdu polega na natryskiwaniu preparatu pod ciśnieniem w profile zamknięte nadwozia i podwozia samochodu.

Podstawowe zalety stosowania preparatu RUST CHECK
1. Bezpieczny w zastosowaniu w nowoczesnych samochodach z katalizatorem.
2. Bardzo skuteczny w działaniu.
3. Powstrzymuje korozję każdego samochodu.
4. Wspomaga fabryczne pokrycia lakierowe i uzupełnia istniejące zabezpieczenia.

5. Głęboko penetruje połączenia, zagięcia blach, szczeliny i mikropęknięcia powłok oraz jest ciągle aktywny.
6. Likwiduje ogniwa elektrochemiczne.
7. Wypiera wodę z mikroszczelin i zajmuje jej miejsce.
8. Zapewnia drożność otworów odpływowych.
9. Jest bezwzględnie czysty i bezwonny, oraz bezpieczny dla człowieka i środowiska.
10. Zachowuje ciągły stan płynny i elastyczność, również w temperaturach ujemnych.

11. Zabezpieczenie wykonywane tym preparatem nie wymaga żadnego demontażu fabrycznie montowanej tapicerki, ani też specjalnego przygotowania nadwozia samochodu, wystarczy tylko przedmuchanie sprężonym powietrzem spodu samochodu.

12. Gwarancja skuteczności zabezpieczenia antykorozyjnego obejmuje całość nadwozia bez jakiegokolwiek wyłączenia jego elementów jak np. drzwi, błotniki, pokrywa silnika, bagażnik itp.
13. Smaruje wewnętrzne mechanizmy nadwozia jak: zamki, zawiasy, linki itp.
14. Eliminuje skrzypienia nadwozia.
15. Nie uszkadza chromu, lakieru, skóry i tworzyw sztucznych.

16. Odblokowuje połączenia rozłączne (sworzniowe, gwintowe itp.) i pozwala na dalszą normalną ich pracę.
17. Chroni zamki przed zamarzaniem.

Dlaczego w Polsce warto antykorozyjnie zabezpieczać samochody?
1. Przyczyną agresywnej korozji nadwozi samochodów w Polsce jest:
............. a. zanieczyszczenie chemiczne i wilgotne środowisko,
............. b. duże ilości soli na drogach w okresie zimowym,
............. c. uszkodzenia mechaniczne podwozi i lakierów w wyniku złego stanu dróg (żwirowanie i piaskowanie).

2. Z punktu widzenia ekonomicznego producenta i nabywcy nie jest uzasadnione, żeby ten sam model nowego samochodu eksploatowany na przykład w warunkach pustynnych i powiedzmy w obszarze podwyższonej możliwości korodowania miał takie same fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. Z tego też względu celem obniżenia kosztów zabezpieczenia blach karoserii stosowane są różne zabezpieczenia, w zależności od stopnia narażenia na korozję. Powoduje to, że zakup nowego samochodu, który ma być eksploatowany w warunkach polskich, a docelowo przeznaczony był na rynek o klimacie i warunkach drogowych o mniejszym stopniu narażenia na korozję, wymusza konieczność zastosowania dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych.
 
3. Fabryczne zabezpieczenia są z reguły czułe na czynniki mechaniczne (powłoka cynku, elektroforoza itp.) i po pewnym czasie w wyniku pracy nadwozia pękają, otwierając powierzchnię blach szczególnie podatną na korozję galwaniczną (cynk(Zn) + żelazo(Fe) + woda).

4. Z reguły życie samochodów kończy się w wyniku korozji nadwozia.

5. Koszty napraw blacharsko-lakierniczych wielokrotnie przewyższają koszty systematycznej konserwacji.
 
6. Okresowa konserwacja nadwozia polegająca na jego antykorozyjnym zabezpieczeniu, jest tak samo konieczna i ekonomicznie opłacalna jak wymiana olei, świec, klocków hamulcowych, paska rozrządu, czy pasków klinowych.
 
7. Pokrywanie skorodowanych powierzchni karoserii materiałami przylepnymi, takimi, jak wosk, bitex itp. nie powoduje neutralizacji i zatrzymania ognisk korozji, a wręcz ją przyspiesza
 
8. Wysokie ceny nowych samochodów w Polsce obligują do maksymalnego wydłużenia okresu ich eksploatacji Znaczne wydłużenie tego okresu zapewnia zastosowanie technologii zabezpieczeń przy użyciu preparatu RUST CHECK.
Wtryskiwacze to słaby punkt wielu nowoczesnych diesli. Ich wymiana kosztuje krocie, na szczęście często wystarczy naprawa. Nowoczesne diesle zapewniają przyjemność z jazdy przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. Tyle że zaoszczędzone w ten sposób środki finansowe lepiej odłożyć na „czarną godzinę”. Słabych punktów w nowoczesnym dieslu jest wiele, a każda naprawa będzie bardzo kosztowna. Do stałego repertuaru usterek należą niesprawne turbosprężarki, systemy EGR, filtry cząstek stałych, pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze. Wielu właścicieli przeżywa lekki zawał, na wieść, ile może kosztować wymiana poszczególnych części systemów tak świetnie prezentujących się w katalogu reklamowym producenta. W ASO np. za komplet nowych wtryskiwaczy zapłacimy od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
 
Z uwagi na wiele pytań, mitów i kontrowersji, które budzi regeneracja wtryskiwaczy Common Rail wyjaśniamy:

Wtryski BOSCH – najbardziej popularne wtryskiwacze. Regeneracja nie stanowi problemu z uwagi na pełen dostęp części zamiennych.

Wtryski DELPHI – częściowo ograniczony dostęp do części zamiennych powoduje, iż czasem regeneracje tego typu wtrysków, sprawia poważne trudności. Jednak w większości przypadków wtrysk jest całkowicie odnawialny.  

Wtryski DENSO - z uwagi na brak części zamiennych (polityka producenta) nie można regenerować na zasadzie wymiany części na nowe. Można tylko naprawić wtrysk o ile obróbka uszkodzonego elementu pozwala na kompensację go innym regulatorem, a i tak jest to trudne. Z tego też powodu cena za naprawę jest przeważnie wyższa niż za regeneracje innych wtryskiwaczy. Należy też mieć świadomość, że w przypadku mocno uszkodzonego wtrysku praktycznie nie ma możliwości, na dzień dzisiejszy nawet na naprawę.
  
Wtryski PIEZO – w przypadku wtrysków tego typu nasz firma na dzień dzisiejszy nie potrafi ich regenerować. Możemy jedynie przetestować i określić stopień zużycia. W celu poprawy ich możliwości proponujemy jedynie czyszczenie potwierdzone końcowym pomiarem – testem.
Zwykle jednak na samych wtryskiwaczach wcale się nie kończy. Często konieczna jest również wymiana pompy wtryskowej bądź regeneracja, czyszczenie zbiornika paliwa oraz pozostałych elementów układu zasilania.
Najczęściej jedna z przyczyn zniszczenia wtryskiwaczy to łuszczenie się  metalu, z którego wykonano elementy pompy wtryskowej. Powstające w wyniku tego opiłki rozprowadzane są po całym układzie zasilania i niszczą również wtryski. Nie rzadko winni są również właściciele pojazdu, którzy w ramach oszczędności łatwo ulegają namową mniej doświadczonych mechaników i pozwalają założyć sobie tanie filtry. Wtedy oszczędność 50zł może zamienić się na stratę w wysokości 3 tys. zł.
Dodatkowo jeżeli mechanik skoncentruje się jedynie na usunięciu skutków awarii, czyli wymieni lub naprawi tylko zniszczone wtryskiwacze, a nie usunie przyczyn problemu, to najpóźniej po kilku dniach lub miesiącach naprawę trzeba będzie powtórzyć. Takie usterki zdarzają się również w autach, które są jeszcze na gwarancji. Nie znaczy to, że za naprawę nie zapłaci właściciel samochodu – w takich sytuacjach serwisy zwykle twierdzą, że winny awarii był sam użytkownik, który prawdopodobnie tankował nieodpowiednie paliwo. Można w pewien sposób przedłużyć żywotność naszych wtrysków stosując oryginalne filtry i dokonując raz do roku czyszczenia układu paliwowego. Więcej o czyszczeniu wtrysków przeczytacie Państwo na stronie: profesjonalne czyszczenie układów wtryskowych benzynowych i Diesla 
 
Uszkodzenia wtryskiwaczy objawiają się zwykle:
- zapalaniem się kontrolki „check engine”
- spadkiem osiągów i problemami z wchodzeniem silnika na wyższe obroty
- przedostawaniem się znacznych ilości paliwa do oleju silnikowego
- dymieniem
- zwiększonym zużyciem paliwa
- metalicznym odgłosem pracy silnika
- problemami z rozruchem

Ignorowanie takich objawów grozi tym, że w najlepszym przypadku auto w końcu po prostu nie da się uruchomić. W gorszych przypadkach może się to skończyć np. wypaleniem tłoków, zatarciem silnika lub turbosprężarki, zapchaniem filtrów cząstek stałych czy zniszczeniem pompy wtryskowej. Z kolei do naprawy wtryskiwaczy wymagane jest użycie profesjonalnego sprzętu. Zabiegi „naprawo-podobne” wykonywane przez nieprzygotowanych do tego mechaników, bez odpowiedniego sprzętu do kalibracji mogą tylko pogłębić problemy i narazić klienta na dodatkowe wydatki.
 
Zalety regeneracji w HQ SERVICE
 
  1. Cena regeneracji to ok. 300zł za sztukę (koszty nowych wtryskiwaczy zaczynają się od 800zł/szt)
  2. Wtryski są testowane bezpośrednio przed zamontowaniem w silniku na profesjonalnym stole probierczym. Dzięki temu można uniknąć problemów związanych z zainstalowaniem wadliwej części. 
  3. Podczas naprawy możemy wychwycić przyczyny, które doprowadziły do awarii wtryskiwacza – np. opiłki zacierającej się pompy wtryskowej.Im nowsza konstrukcja silnika, tym droższe są naprawy układu wtryskowego. W starszych autach bardzo często naprawa wtryskiwacza ogranicza się do dokładnego czyszczenia i wymiany rozpylacza. Koszt za sztukę nie przekraczał zwykle 100zł. W przypadku nowych modeli z układem zasilania typu common rail lub z pompowtryskiwaczami naprawa jest bardziej skomplikowana, a przez to również trzy-cztery razy droższa. Trudno się temu dziwić, bo mimo niewielkich rozmiarów nowoczesny wtryskiwacz składa się z kilkudziesięciu niezwykle precyzyjnie wykonanych elementów – a do weryfikacji ich stanu potrzebne są niestety drogie i specjalistyczne urządzenia. 
Filtr cząstek stałych to filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.
Niestety sam filtr jest dziś częstą przyczyną problemów związanych z silnikami diesla. Zatkany zmniejsza moc auta oraz podwyższa spalanie. W naszym serwisie nie zaoferujemy Państwu usunięcia filtra cząstek stałych, gdyż usługa taka jest niezgodna z obecnymi przepisami. Możemy natomiast zaoferować Państwu regenerację filtra cząstek stałych.

W naszym serwisie stosujemy 2 metody regeneracji w zależności od systemu i stopnia zatkania:

- metoda wymuszonego wypalenia filtra – jest to funkcja systemu wymuszana programowo. Auto przechodzi w system samooczyszczenia i na skutek podwyższonej temperatury wypala filtr cząstek stałych. Metoda ta stosowana jest w przypadkach gdy samochód przez specyfikę jazdy (krótkie odcinki, jazda miejska) nie może osiągnąć naturalnych warunków do przeprowadzenia procedury wypalenia filtra - koszt 100 zł brutto.
 
regeneracja zdemontowanego filtra – metoda stosowana przy wyjątkowo mocno zapchanych filtrach. Oparta na chemicznym czyszczeniu filtra przy użyciu komory czyszczącej poprzez rozpuszczenie substancji smolistych. Gwarancja 1 rok. Koszt:  500 zł brutto.
 
HQ SERVICE zajmuje się również serwisem układów FAP po przez uzupełnianie płyn Eolys i programowanie sterownika.

Cena 1 L – 200 zł

Rodzaje systemów filtra cząstek stałych :

 

DPF - Stosowany przez wielu producentów filtr cząstek stałych DPF do wypalenia sadzy nie potrzebuje dodatku obniżającego temperaturę jej spalania. Jego funkcję przejęła specjalna warstwa katalityczna pokrywająca ścianki wkładu filtrującego. Zaletą tego rozwiązania jest długa żywotność filtra wynikająca z mniejszej ilości osadzających się w nim popiołów. Oczywiście, w tym systemie też okresowo wypala się sadzę w filtrze.
•  FAP - Koncern PSA stosuje rozwiązanie, które umożliwia dopalanie sadzy w filtrze cząstek stałych dzięki zastosowaniu dodatku do paliwa obniżającego temperaturę ich spalania. Ten specjalny płyn dozowany jest do zbiornika paliwa przy każdym tankowaniu. Uwaga: nie zależy od ilości zatankowanego paliwa a jedynie od otwarcia korka wlewu.  Proces wypalania odbywa się średnio co kilkaset kilometrów, a filtr FAP wymaga wymiany lub regeneracji co ok. 120 tys. km System stosowany jest w samochodach marki Citroen, Peugeot, Ford, Fiat, Mazda.
•  D-Cat - W nowoczesnych dieslach D-CAT stosowanych w autach Toyoty filtr cząstek stałych jest elementem większego układu utrzymującego bardzo niską emisję spalin. W tym przypadku również nie przewiduje się jego okresowej wymiany, a oczyszczanie (regeneracja) możliwe jest dzięki wtryskowi paliwa do kolektora wydechowego, które spalając się, podnosi temperaturę wydechu,  umożliwiającą wypalenie zebranych w filtrze cząstek sadzy.


"DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL"

Pojawienie się takiego lub podobnego napisu na konsoli powinno skłonić użytkownika do wizyty w serwisie celem uzupełnienia EOLYSE. W takiej sytuacji komputer może (w niektórych modelach) włączyć tryb awaryjny: ogranicza prędkość obrotową do 2500 obr/min i wyłącza turbosprężarkę

Nie stosujemy i nie polecamy, popularnej metody naprawczej - usunięcia filtra cząstek stałych. Jest to metoda po pierwsze nielegalna a po drugie skoro już zdecydowaliśmy się na samochód z wersją z filtrem nie powinniśmy zatruwać środowiska modyfikacją systemu redukcji spalin.
Usunięcie filtra wiąże się również często z koniecznością wgrania nowego softu do sterownika silnika i przy nieumiejętnym wgraniu może spowodować wiele innych komplikacji. Bezpieczniejszą metodą jest w tym przypadku montaż emulatora, który będzie symulował obecność filtra jednak nie do przewidzenia jest wpływ na trwałość pojazdu po przez zmianę charakterystyki spalin wewnątrz systemu. Po za tym usługa ta jest droższa od zwykłej regeneracji.

HQ SERVICE poleca artykuły:
http://www.auto-swiat.pl/1-filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-diesle
http://www.auto-swiat.pl/1-klopotliwy-filtr-czastek-stalych

   
© 2005-2015 HQ Service