Podstawowe zalety stosowania preparatu RUST CHECK
1. Bezpieczny w zastosowaniu w nowoczesnych samochodach z katalizatorem.
2. Bardzo skuteczny w działaniu.
3. Powstrzymuje korozję każdego samochodu.
4. Wspomaga fabryczne pokrycia lakierowe i uzupełnia istniejące zabezpieczenia.
5. Głęboko penetruje połączenia, zagięcia blach, szczeliny i mikropęknięcia powłok oraz jest ciągle aktywny.
6. Likwiduje ogniwa elektrochemiczne.
7. Wypiera wodę z mikroszczelin i zajmuje jej miejsce.
8. Zapewnia drożność otworów odpływowych.
9. Jest bezwzględnie czysty i bezwonny, oraz bezpieczny dla człowieka i środowiska.
10. Zachowuje ciągły stan płynny i elastyczność, również w temperaturach ujemnych.
11. Zabezpieczenie wykonywane tym preparatem nie wymaga żadnego demontażu fabrycznie montowanej tapicerki, ani też specjalnego przygotowania nadwozia samochodu, wystarczy tylko przedmuchanie sprężonym powietrzem spodu samochodu.
12. Gwarancja skuteczności zabezpieczenia antykorozyjnego obejmuje całość nadwozia bez jakiegokolwiek wyłączenia jego elementów jak np. drzwi, błotniki, pokrywa silnika, bagażnik itp.
13. Smaruje wewnętrzne mechanizmy nadwozia jak: zamki, zawiasy, linki itp.
14. Eliminuje skrzypienia nadwozia.
15. Nie uszkadza chromu, lakieru, skóry i tworzyw sztucznych.
16. Odblokowuje połączenia rozłączne (sworzniowe, gwintowe itp.) i pozwala na dalszą normalną ich pracę.
17. Chroni zamki przed zamarzaniem.
Dlaczego w Polsce warto antykorozyjnie zabezpieczać samochody?
1. Przyczyną agresywnej korozji nadwozi samochodów w Polsce jest:
............. a. zanieczyszczenie chemiczne i wilgotne środowisko,
............. b. duże ilości soli na drogach w okresie zimowym,
............. c. uszkodzenia mechaniczne podwozi i lakierów w wyniku złego stanu dróg (żwirowanie i piaskowanie).
4. Z reguły życie samochodów kończy się w wyniku korozji nadwozia.
Wtryski BOSCH – najbardziej popularne wtryskiwacze. Regeneracja nie stanowi problemu z uwagi na pełen dostęp części zamiennych.
Wtryski DELPHI – częściowo ograniczony dostęp do części zamiennych powoduje, iż czasem regeneracje tego typu wtrysków, sprawia poważne trudności. Jednak w większości przypadków wtrysk jest całkowicie odnawialny.
Wtryski DENSO - z uwagi na brak części zamiennych (polityka producenta) nie można regenerować na zasadzie wymiany części na nowe. Można tylko naprawić wtrysk o ile obróbka uszkodzonego elementu pozwala na kompensację go innym regulatorem, a i tak jest to trudne. Z tego też powodu cena za naprawę jest przeważnie wyższa niż za regeneracje innych wtryskiwaczy. Należy też mieć świadomość, że w przypadku mocno uszkodzonego wtrysku praktycznie nie ma możliwości, na dzień dzisiejszy nawet na naprawę.
Wtryski PIEZO – w przypadku wtrysków tego typu nasz firma na dzień dzisiejszy nie potrafi ich regenerować. Możemy jedynie przetestować i określić stopień zużycia. W celu poprawy ich możliwości proponujemy jedynie czyszczenie potwierdzone końcowym pomiarem – testem.
Dodatkowo jeżeli mechanik skoncentruje się jedynie na usunięciu skutków awarii, czyli wymieni lub naprawi tylko zniszczone wtryskiwacze, a nie usunie przyczyn problemu, to najpóźniej po kilku dniach lub miesiącach naprawę trzeba będzie powtórzyć. Takie usterki zdarzają się również w autach, które są jeszcze na gwarancji. Nie znaczy to, że za naprawę nie zapłaci właściciel samochodu – w takich sytuacjach serwisy zwykle twierdzą, że winny awarii był sam użytkownik, który prawdopodobnie tankował nieodpowiednie paliwo. Można w pewien sposób przedłużyć żywotność naszych wtrysków stosując oryginalne filtry i dokonując raz do roku czyszczenia układu paliwowego. Więcej o czyszczeniu wtrysków przeczytacie Państwo na stronie: profesjonalne czyszczenie układów wtryskowych benzynowych i Diesla
- zapalaniem się kontrolki „check engine”
- spadkiem osiągów i problemami z wchodzeniem silnika na wyższe obroty
- przedostawaniem się znacznych ilości paliwa do oleju silnikowego
- dymieniem
- zwiększonym zużyciem paliwa
- metalicznym odgłosem pracy silnika
- problemami z rozruchem
Ignorowanie takich objawów grozi tym, że w najlepszym przypadku auto w końcu po prostu nie da się uruchomić. W gorszych przypadkach może się to skończyć np. wypaleniem tłoków, zatarciem silnika lub turbosprężarki, zapchaniem filtrów cząstek stałych czy zniszczeniem pompy wtryskowej. Z kolei do naprawy wtryskiwaczy wymagane jest użycie profesjonalnego sprzętu. Zabiegi „naprawo-podobne” wykonywane przez nieprzygotowanych do tego mechaników, bez odpowiedniego sprzętu do kalibracji mogą tylko pogłębić problemy i narazić klienta na dodatkowe wydatki.
- Cena regeneracji to ok. 300zł za sztukę (koszty nowych wtryskiwaczy zaczynają się od 800zł/szt)
- Wtryski są testowane bezpośrednio przed zamontowaniem w silniku na profesjonalnym stole probierczym. Dzięki temu można uniknąć problemów związanych z zainstalowaniem wadliwej części.
- Podczas naprawy możemy wychwycić przyczyny, które doprowadziły do awarii wtryskiwacza – np. opiłki zacierającej się pompy wtryskowej.Im nowsza konstrukcja silnika, tym droższe są naprawy układu wtryskowego. W starszych autach bardzo często naprawa wtryskiwacza ogranicza się do dokładnego czyszczenia i wymiany rozpylacza. Koszt za sztukę nie przekraczał zwykle 100zł. W przypadku nowych modeli z układem zasilania typu common rail lub z pompowtryskiwaczami naprawa jest bardziej skomplikowana, a przez to również trzy-cztery razy droższa. Trudno się temu dziwić, bo mimo niewielkich rozmiarów nowoczesny wtryskiwacz składa się z kilkudziesięciu niezwykle precyzyjnie wykonanych elementów – a do weryfikacji ich stanu potrzebne są niestety drogie i specjalistyczne urządzenia.
W naszym serwisie stosujemy 2 metody regeneracji w zależności od systemu i stopnia zatkania:
Cena 1 L – 200 zł
Rodzaje systemów filtra cząstek stałych :
"DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL"
Nie stosujemy i nie polecamy, popularnej metody naprawczej - usunięcia filtra cząstek stałych. Jest to metoda po pierwsze nielegalna a po drugie skoro już zdecydowaliśmy się na samochód z wersją z filtrem nie powinniśmy zatruwać środowiska modyfikacją systemu redukcji spalin.
Usunięcie filtra wiąże się również często z koniecznością wgrania nowego softu do sterownika silnika i przy nieumiejętnym wgraniu może spowodować wiele innych komplikacji. Bezpieczniejszą metodą jest w tym przypadku montaż emulatora, który będzie symulował obecność filtra jednak nie do przewidzenia jest wpływ na trwałość pojazdu po przez zmianę charakterystyki spalin wewnątrz systemu. Po za tym usługa ta jest droższa od zwykłej regeneracji.
HQ SERVICE poleca artykuły:
http://www.auto-swiat.pl/1-filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-diesle
http://www.auto-swiat.pl/1-klopotliwy-filtr-czastek-stalych
Strona 3 z 7