Czynności w ramach pełnego serwisu sprawnej klimatyzacji (zalecane co 3 lata):
- kontrola szczelności układu
- przedmuchanie układu klimatyzacji suchym azotem
- wymiana czynnika
- wymiana oleju
- wymiana osuszacza (konieczna co 3 lata)
- wymiana filtra kabinowego (w zależności od warunków nawet 2 razy do roku)
- dezynfekcja układu wentylacji (zawsze z wymianą filtra)
- kontrola komputerowa układu sterowania
Czynności w ramach corocznego serwisu sprawnej klimatyzacji:
- automatyczna kontrola szczelności
- wymiana czynnika
- wymiana oleju
- wymiana filtra kabinowego
- dezynfekcja układu wentylacji
- kontrola komputerowa układu sterowania
- nieszczelność – pod tym pojęciem kryje się najczęstsza przyczyna niesprawności układu klimatyzacji, może wystąpić dosłownie wszędzie, zarówno na skutek uszkodzenia mechanicznego jak i również za sprawą starzenia się materiału. Zdarza się też na skutek niefachowej obsługi serwisowej.
- usterka elektryczna – to przede wszystkim przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzony bezpiecznik, przekaźnik itp.
- usterka sterowania – rzadko elektroniczna samego sterownika, częściej brak sygnału sterującego czy też uszkodzenia czujników (ciśnienia, temperatury itp.)
- usterka mechaniczna – to usterka kompresora, lub zatarcie klap sterujących w układzie wentylacji.
- wilgoć w układzie - wysoka zawartość wody doprowadza do korozji wszystkich elementów układu.
Firma HQ SERVICE poleca państwu profesjonalne czyszczenie układów wtryskowych benzynowych i Diesla urządzeniem ciśnieniowym POWER S2 firmy MICRAUTO. Koszt usługi dla samochodów osobowych i dostawczych wynosi 200 zł. W przypadku samochodów ciężarowych z uwagi na konieczną większą ilość czynnika ceny zaczynają się od 300 zł brutto.
- ogranicza zużycie paliwa,
- ogranicza emisję spalin,
- poprawia uruchomienie zimnego silnika,
- usuwa lub ogranicza szarpania podczas jazdy,
-
zwiększa moc silnika na skutek usunięcia zanieczyszczeń z układu wtryskowego powstałych w wyniku eksploatacji pojazdu,
- polepszenie przepustowości układu paliwowego,
- przedłuża żywotność układu wtryskowego,
- usuwa nagar z gniazd zaworowych,
- ogranicza o ponad 50% zadymienie w silnikach z zapłonem samoczynnym,
Czynność ta jest najtańszą formą utrzymania wtryskiwaczy w dobrym stanie i zapewnienia całemu układowi odpowiedniego smarowania. Koszt całej usługi w HQ SERVICE wynosi 200zł brutto (plus filtr paliwa, który powinien być wymieniony) w porównaniu do ewentualnych kosztów regeneracji wtryskiwaczy i pompy CR (nawet 3500zł) warty jest rozważenia. Czas wykonania usługi - ok 2 godziny
U W A G A :
Konieczność stosowania dodatków organicznych przy dzisiejszych paliwach (BIO-DIESEL) powoduje powstanie zanieczyszczeń po przez wytrącone koloidy. Zanieczyszczenia takie potrafią zatkać lub raczej zakleić elektrozawory na pompach i systemach CR, które nie były projektowane do takiego paliwa a nawet uszkodzić filtry. Po przez czyszczenie układu wtryskowego rozpuszczamy te substancję i udrażniamy przepływ paliwa.
Używając naszego serwisowego urządzenia do czyszczenia układów wtryskowych możemy rozwiązać blisko 95% problemów z układem wtryskowym dowolnego typu nie powodując żadnych uszkodzeń. Urządzenie czyści i smaruje za pomocą środka chemicznego PRO SYSTEM cały układ wtryskowy. Oznacza to, że oprócz czyszczenia wszystkich typów wtryskiwaczy (elektroniczne i mechaniczne, diesel i benzyna), urządzenie czyści również cały układ wtryskowy a nie tylko wtryski. Jest również bezpieczniejszy i tańszy (czyszczenie nie wymaga demontażu wtrysków) od innych form czyszczenia, szczególnie dla układów Common Rail, pompowtryskiwaczy a także elektronicznych wtrysków benzynowych.
PRO SYSTEM nie jest produktem „ciernym”. Jego naturalny poziom pH wynoszący 7 +/– 0,2 gwarantuje pełną ochronę wszystkich części układu wtryskowego.
PRO SYSTEM jest środkiem aktywnym a nie dodatkiem! Rozpuszcza osady które powstały w układzie i usuwa je poprzez spalanie nie powodując jakichkolwiek zakłóceń w pracy układów wtryskowych. Ten produkt działa dłużej od tradycyjnych.
Pro system nie zawiera produktów ubocznych rafinacji ropy naftowej takich jak: benzen, toluen, ksylen lub parafina, które są wysoce toksyczne i maja charakter cierny. Podstawowy skład środka Pro system to destylaty alkoholu, które są czyste w ponad 99%, a także najnowsze syntetyczne odczynniki.
PRO SYSTEM skutecznie usuwa zanieczyszczenia w systemie zasilania oraz w komorze spalania, na zaworach i gniazdach zaworowych. Środek chemiczny nie oparty na węglowodorach przez co nie stwarza zagrożenia, jest ekologiczny i zgodny z odpowiednimi normami Europejskimi. Nie wpływa na stan katalizatora. Przywraca optymalne działanie silnika, zmniejsza szarpanie na zimno. W sposób wyraźny zwiększa płynność pracy silnika, w 95 % przypadków może ograniczyć emisję szkodliwych związków w spalinach. Redukcja nie spalonych węglowodorów = mniejsza emisja zanieczyszczeń. Poprawia parametry zapłonu przy uruchamianiu zimnego silnika.
ZAPRASZAMY
Czemu ma to służyć?
UWAGA
Dla wszystkich zainteresowanych działaniem skrzyni automatycznej polecamy film: