HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
 

 

   
HQ SERVICE to profesjonalna stacja obsługi klimatyzacji. Serwisujemy i naprawiamy, każdy rodzaj uszkodzeń występujących w fabrycznie montowanych układach. Przy wyborze serwisu i porównaniu ofert prosimy wziąć pod uwagę brak jednoznacznie zdefiniowanych a powszechnie używanych określeń takich jak: „serwis", „kontrola", „czyszczenie" lub „test". Różnice w cenach oferowanego serwisu czy kontroli układu klimatyzacji wynikają z zakresu przeprowadzonych prac. Dlatego w niektórych warsztatach nie wykonywany jest pełen zakres czynności przeglądowych, co skutkuje korzystniejszą ceną usługi. Porównania ofert można dokonać tylko wtedy, gdy zakres robót oraz liczba wymienianych części jest identyczna.


Czynności w ramach pełnego serwisu sprawnej klimatyzacji (zalecane co 3 lata):
- kontrola szczelności układu
- przedmuchanie układu klimatyzacji suchym azotem
- wymiana czynnika
- wymiana oleju
- wymiana osuszacza (konieczna co 3 lata)
- wymiana filtra kabinowego (w zależności od warunków nawet 2 razy do roku)
- dezynfekcja układu wentylacji (zawsze z wymianą filtra)
- kontrola komputerowa układu sterowania

Czynności w ramach corocznego serwisu sprawnej klimatyzacji:

- automatyczna kontrola szczelności
- wymiana czynnika
- wymiana oleju
- wymiana filtra kabinowego
- dezynfekcja układu wentylacji
- kontrola komputerowa układu sterowania

Więcej informacji na temat odgrzybiania klimatyzacji, konieczności i sposobów znajdziecie Państwo na naszej stronie: ozonowe odkażanie mikrobiologiczne klimatyzacji
 
 
Typowe uszkodzenia klimatyzacji:
- nieszczelność – pod tym pojęciem kryje się najczęstsza przyczyna niesprawności układu klimatyzacji, może wystąpić dosłownie wszędzie, zarówno na skutek uszkodzenia mechanicznego jak i również za sprawą starzenia się materiału. Zdarza się też na skutek niefachowej obsługi  serwisowej.
- usterka elektryczna – to przede wszystkim przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzony bezpiecznik, przekaźnik itp.
- usterka sterowania – rzadko elektroniczna samego sterownika, częściej brak sygnału sterującego czy też  uszkodzenia czujników (ciśnienia, temperatury itp.)
usterka mechaniczna – to usterka kompresora, lub zatarcie klap sterujących w układzie wentylacji.
- wilgoć w układzie -  wysoka zawartość wody doprowadza do korozji wszystkich elementów układu.

Dlaczego należy serwisować klimatyzację skoro działa?
Za to pytanie odpowiedzialny jest błędny pogląd, że układy klimatyzacyjne są systemami zamkniętymi i w ogóle nie wymagają obsługi. Serwisujemy klimatyzację by się nie zepsuła gdyż w naturalny sposób nawet z całkowicie szczelnego układu ubywa rocznie do 15 proc. czynnika chłodniczego a bez wymiany oleju w układzie nie można zagwarantować odpowiedniego smarowania kompresora. To natomiast oznacza, że już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu drastycznie maleje. Ponadto czynnik krążący w układzie klimatyzacji jest także nośnikiem oleju. Kompresor wymaga obecności tego oleju, bez niego nie jest smarowany. Jeśli w układzie jest za mało czynnika, do kompresora dociera zbyt mało oleju. Może to doprowadzić do kompletnego zatarcia sprężarki. Taka naprawa zwykle pociąga za sobą wydatek rzędu kilku tysięcy złotych, gdyż poza nowym (lub regenerowanym) kompresorem należy przepłukać cały układ z opiłków. Więcej informacji na ten temat na naszej stronie:  płukanie układów klimatyzacji urządzeniem PROCH-ONE
 
Czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego. Część wilgoci zatrzymuje osuszacz, ale jego możliwości wyczerpują się definitywnie po trzech latach pracy. Jeśli osuszacz nie jest wymieniany, wysoka zawartość wody doprowadzi do korozji wszystkich elementów układu. Następstwem będzie przyspieszone zużycie i mechaniczne uszkodzenia części układu. Gdy w układzie klimatyzacji krąży zawilgocony czynnik chłodniczy zawór rozprężny może ulec zalodzeniu, co całkowicie blokuje działanie klimatyzatora. Regularna wymiana osuszacza pozwala uniknąć wysokich kosztów napraw. Osuszacz usuwa z układu klimatyzacji wilgoć oraz cząsteczki stałe, zabezpieczając sprężarkę i zawór rozprężny przed zniszczeniem i gwarantując optymalną wydajność chłodzenia.
 
Polecam artykuł: http://autokult.pl/2011/06/04/lodowka-w-samochodzie-dzialanie-i-budowa-ukladow-klimatyzacji

Firma HQ SERVICE poleca państwu profesjonalne czyszczenie układów wtryskowych benzynowych i Diesla urządzeniem ciśnieniowym POWER S2 firmy MICRAUTO. Koszt usługi dla samochodów osobowych i dostawczych wynosi 200 zł. W przypadku samochodów ciężarowych z uwagi na konieczną większą ilość czynnika ceny zaczynają się od 300 zł brutto.

 Zalety usługi serwisowej:
  • ogranicza zużycie paliwa,
  • ogranicza emisję spalin,
  • poprawia uruchomienie zimnego silnika,
  • usuwa lub ogranicza szarpania podczas jazdy,
  • zwiększa moc silnika na skutek usunięcia zanieczyszczeń z układu wtryskowego powstałych w wyniku eksploatacji pojazdu,
  • polepszenie przepustowości układu paliwowego,
  • przedłuża żywotność układu wtryskowego,
  • usuwa nagar z gniazd zaworowych,
  • ogranicza o ponad 50% zadymienie w silnikach z zapłonem samoczynnym,
 
 
 
Aby uzyskać dobre rezultaty zaleca się stosować procedurę oczyszczenia przy każdej wymianie filtra paliwa, profilaktycznie jako czynność serwisową. Jak Państwo wiedzą, większość problemów w układzie wtryskowym w silnikach spalinowych, (zarówno benzynowymi jak i Diesla), związana jest z nagromadzeniem się osadów we wtryskiwaczach. Często zwykłe, intensywne przeczyszczenie ich wystarcza do przywrócenia sprawności. Szczególnie ważne jest to dla wszystkich posiadaczy samochodów z najpopularniejszym obecnie systemem bezpośredniego wtrysku Diesla (Common Rail). W przypadku tych systemów czynność związana z czyszczeniem powinna być wykonywana bezwzględnie przy każdej wymianie filtra paliwa. System CR jest zbyt delikatny na pozostawienie go samemu sobie szczególnie biorąc pod uwagę jakość obecnego paliwa.

Czynność ta jest najtańszą formą utrzymania wtryskiwaczy w dobrym stanie i zapewnienia całemu układowi odpowiedniego smarowania. Koszt całej usługi w HQ SERVICE wynosi 200zł brutto (plus filtr paliwa, który powinien być wymieniony) w porównaniu do ewentualnych kosztów regeneracji wtryskiwaczy i pompy CR (nawet 3500zł) warty jest rozważenia. Czas wykonania usługi - ok 2 godziny

U W A G A :

Konieczność stosowania dodatków organicznych przy dzisiejszych paliwach (BIO-DIESEL) powoduje powstanie zanieczyszczeń po przez wytrącone koloidy. Zanieczyszczenia takie potrafią zatkać lub raczej zakleić elektrozawory na pompach i systemach CR, które nie były projektowane do takiego paliwa a nawet uszkodzić filtry. Po przez czyszczenie układu wtryskowego rozpuszczamy te substancję i udrażniamy przepływ paliwa.

Używając naszego serwisowego urządzenia do czyszczenia układów wtryskowych możemy rozwiązać blisko 95% problemów z układem wtryskowym dowolnego typu nie powodując żadnych uszkodzeń. Urządzenie czyści i smaruje za pomocą środka chemicznego PRO SYSTEM cały układ wtryskowy. Oznacza to, że oprócz czyszczenia wszystkich typów wtryskiwaczy (elektroniczne i mechaniczne, diesel i benzyna), urządzenie czyści również cały układ wtryskowy a nie tylko wtryski. Jest również bezpieczniejszy i tańszy (czyszczenie nie wymaga demontażu wtrysków) od innych form czyszczenia, szczególnie dla układów Common Rail, pompowtryskiwaczy a także elektronicznych wtrysków benzynowych.

PRO SYSTEM nie jest produktem „ciernym”. Jego naturalny poziom pH wynoszący 7 +/– 0,2 gwarantuje pełną ochronę wszystkich części układu wtryskowego.

PRO SYSTEM jest środkiem aktywnym a nie dodatkiem! Rozpuszcza osady które powstały w układzie i usuwa je poprzez spalanie nie powodując jakichkolwiek zakłóceń w pracy układów wtryskowych. Ten produkt działa dłużej od tradycyjnych.
Pro system nie zawiera produktów ubocznych rafinacji ropy naftowej takich jak: benzen, toluen, ksylen lub parafina, które są wysoce toksyczne i maja charakter cierny. Podstawowy skład środka Pro system to destylaty alkoholu, które są czyste w ponad 99%, a także najnowsze syntetyczne odczynniki.

PRO SYSTEM skutecznie usuwa zanieczyszczenia w systemie zasilania oraz w komorze spalania, na zaworach i gniazdach zaworowych. Środek chemiczny nie oparty na węglowodorach przez co nie stwarza zagrożenia, jest ekologiczny i zgodny z odpowiednimi normami Europejskimi. Nie wpływa na stan katalizatora. Przywraca optymalne działanie silnika, zmniejsza szarpanie na zimno. W sposób wyraźny zwiększa płynność pracy silnika, w 95 % przypadków może ograniczyć emisję szkodliwych związków w spalinach. Redukcja nie spalonych węglowodorów = mniejsza emisja zanieczyszczeń. Poprawia parametry zapłonu przy uruchamianiu zimnego silnika.

ZAPRASZAMY

Polecamy czyszczenie układów chłodzenia w skrzyniach automatycznych.


Czemu ma to służyć?

Nie od dziś wiadomo, że brak szczelności układu i wysoka temperatura jest przyczyną 90% wszystkich uszkodzeń automatycznych skrzyń biegów. Do tego dochodzi naturalne zużycie się materiału i tu właśnie zaczyna się problem. Zużywająca się skrzynia pozostawia w swoim obiegu odrobiny startego materiału. Opiłki te w większości powinien zebrać magnes znajdujący się w każdej skrzyni. Jednak uszkodzenia skrzyń automatycznych potwierdzają, że nie zawsze potwierdza się to w praktyce. W szczególności chłodnica oleju stanowi tu największą „piętę Achillesową” systemu i to zarówno podczas pracy jaki i po naprawie skrzyni. Większość warsztatów zajmujących się naprawą automatów nie zwraca uwagi na ten problem, gdyż w przeszłości nie był nigdy rozpoznany. Wymieniają uszkodzone podzespoły i czyszczą dokładnie całą skrzynię jednak chłodnicę i układ chłodzenia pozostawiają nietknięty. Badania producentów skrzyń automatycznych potwierdziły, że przeważnie za zepsuty układ sterowania, głównie elektrozaworów odpowiadały opiłki pozostające w chłodnicy i przewodach układu chłodzenia skrzyni automatycznej.
Do tej pory nie było praktycznie fizycznie możliwości by to zrobić. Warsztaty (te co o tym myślały i pamiętały) jedynie przedmuchiwały układ chłodzenia w nadziei, że to coś pomoże. Dziś jednak można wyczyścić chłodnice oleju już praktycznie w 100% i nie obawiać się, że wykonana naprawa okaże się po paru miesiącach nieskuteczna.


UWAGA

Warto również profilaktycznie podczas wymiany oleju i filtra wypłukać cały system. Taka czynność na pewno nie zaszkodzi a jedynie przedłuży żywotność skrzyni automatycznej. Ponadto uważamy, że wydawanie pieniędzy na wszelkie ulepszacze oleju, środki czyszczące itp. mija się z celem a nierzadko jest pośrednią przyczyną zupełnie odwrotnego skutku.   
Należy też pamiętać by nie wymieniać oleju w skrzyniach automatycznych w warsztatach, które nie zajmują się ich naprawą. Czasami brak podstawowej wiedzy o działaniu skrzyni automatycznej może spowodować kosztowne konsekwencje.

 
Dla wszystkich zainteresowanych działaniem skrzyni automatycznej polecamy film:

 
   
© 2005-2015 HQ Service