HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
 

 

   
 Jednym z powodów niewłaściwego serwisowania pojazdu jest zbyt rzadka wymiana oleju w silniku. Szczególnie nowe silniki których projektowanie niestety zakłada niską trwałość i krótką żywotność wymagają większej staranności w ich pielęgnacji. Nie chodzi tu oczywiście o mycie silnika z zewnątrz, gdyż to czasami więcej szkodzi niż pomaga ale o czyszczenie go wewnątrz z wszelkiego rodzaju osadów i substancji smolistych. W naszym serwisie wykonujemy płukanie wewnętrzne silnika bez konieczności jego rozbierania, co jest niezwykle ważne z uwagi na koszta takiej usługi. Przy pomocy preparatu chemicznego firmy PRO-TEC, możemy pozbyć się z silnika niepotrzebnych osadów i  udrożnić zanieczyszczone kanały olejowe oraz poprawić sprawność mechaniczną silnika. Osady zalegające w silniku m.in. blokują pierścienie tłokowe. Odblokowanie pierścieni zmniejsza spalanie oleju i poprawia kompresje. Zalecane jest oczyszczanie silnika po każdej awarii związanej z zatarciem turbiny wywołanej zatkaniem przewodów olejowych a także przy stwierdzeniu przekroczonego w dużym stopniu terminu wymiany oleju.
film instruktażowy firmy Motochemica
 
   
 
Więcej produktów PRO TEC na stronie dystrybutora  http://www.motochemica.pl lub producenta http://www.pro-tec-polska.pl
Coraz więcej producentów pojazdów wymaga, aby przy wykonywaniu prac serwisowych prowadzić i dokumentować również płukanie układu klimatyzacji.

 



Powyższe wskazania nie są bezpodstawne, wskazują jedynie na problem złego serwisowania układów klimatyzacji i pomijania ważnych jego aspektów. Zastosowanie się do tych zaleceń z kolei uchroni nas przed rozterkami typu: dlaczego klimatyzacja jest niesprawna, skoro jest szczelna i ma sprawną sprężarkę?

 

HQ Service oferuje usługę płukania układów klimatyzacji pojazdów – zarówno roztworem chemicznym, jak i azotem.
W przypadku płukania azotem wszystkie komponenty układu oraz łączące je węże są przedmuchiwane ciśnieniem ok. 12 bar i osuszane. Zaletą tej metody jest niski koszt nabycia azotu oraz jego utylizacji jednak minusem jest brak 100% skuteczności tej metody.
W przypadku płukania specjalnym roztworem chemicznym pozostaje problem osuszenia układu i pozbycia się z niego niewskazanych obcych substancji. (UWAGA: Proszę nie mylić płukania układu klimatyzacji z jego dezynfekcją) (więcej – odnośnik do ozonowania)

 

Natomiast połączenie obu tych metod jest najbardziej skuteczne. Dlatego też zaleca się ich zastosowanie w przypadku wymiany sprężarki jak również po długim okresie jej nie używania.  Zaletą tej metody jest efektywność substancji płuczącej oraz jej utylizacja przy pomocy azotu.

 
Powody, dla których należy płukać klimatyzację:

1. Usuwanie opiłków metalu powstałych wskutek uszkodzenia sprężarki.
2. Poprzez przedostanie się wilgoci do wnętrza układu (gdy był on otwarty przez dłuższy czas, np. po wypadku) powstają niewielkie ilości kwasów, które należy usunąć.
3. Należy wypłukać cząstki elastomerów (gumy), które mogą spowodować zapchanie części układu.
4. Zanieczyszczony czynnik chłodzący oraz olej należy dokładnie usunąć.

 

Z uwagi na fakt, że  zawsze należy płukać osobno poszczególne komponenty układu, musimy rozłączyć cały układ co niestety jest dość pracochłonne. Nie wymyślono do dziś skutecznej metody płukania zamkniętego układu, gdyż nie wolno płukać filtra-osuszacza, zaworów i sprężarki. Rozebranie układu klimatyzacji równa się z jego ponownym napełnieniem i sprawdzeniem szczelności. Ponadto po każdym otwarciu układu klimatyzacji konieczna jest wymiana filtra-osuszacza (koszt od 100 do 250 zł) i o-ringów otwartego elementu. W związku z tym minimalny koszt takiej usługi w zależności od modeli auta to 650 zł.


Cała usługa zawiera:
1.    Płukanie chemiczne i suszenie azotem urządzeniem Proch One
2.    Rozebranie i złożenie układu klimatyzacji.
3.    Wymiana o-ringów.
4.    Wymiana filtra-osuszacza.
5.    Sprawdzenie szczelności układu.
6.    Wymiana oleju.
7.    Napełnienie klimatyzacji.

Dlaczego należy robić przeglądy serwisowe? Jak Państwo zapewne wiecie, wszyscy właściciele nowych samochodów są zobowiązani do dokonywania przeglądów serwisowych w okresie gwarancji. Pozwala to na czas stwierdzić zużycie się jakiegoś materiału lub części i jej wymianę bez niepotrzebnej awarii.
Tak samo działa to w przypadku samochodów pogwarancyjnych. Tym bardziej, iż to właśnie starsze samochody wymagają wyjątkowo troskliwej i fachowej opieki, by mogły Państwu służyć przez kolejne lata, zapewniając odpowiedni dla wszystkich użytkowników dróg poziom bezpieczeństwa.


Niestety coroczny przegląd do którego jesteśmy wszyscy zobowiązani, wykonywany w Stacjach Kontroli nie kontroluje wszystkich elementów systemu auta tak jak to się robi zgodnie z procedurami serwisowymi producenta. W ramach takiej kontroli nikt nie sprawdzi np. sprawności systemu klimatyzacji czy też układu turbodoładowania.
To może zapewnić Państwu jedynie kontrola serwisowa. Unikając niespodziewanej awarii po za oczywistymi korzyściami jak oszczędność pieniędzy i czasu (holowanie pojazdu itp.) zyskujemy pewność, że prowadzimy bezpieczny samochód.


W naszym serwisie  koszt przeglądu wynosi 150zł brutto. Jednak redukujemy ten koszt do zera w przypadku zlecenia nam naprawy stwierdzonych usterek bądź potencjalnych zagrożeń.  Nie pobieramy również zapłaty (w nagrodę) od klientów których pojazd przejdzie kontrole serwisową nie wykazując żadnych usterek. 

Przegląd okresowy powinno wykonywać się co 20 000km lub przynajmniej raz w roku.

Serdecznie zapraszamy

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o bezpośredni kontakt z doradcą serwisowym pod nr tel. 693-926-200

   
© 2005-2015 HQ Service