HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
Serwis/mechanika i elektryka 
tel. 530-276-209 - Szymon Sufleta
 
Samochody hybrydowe/ klimatyzacja
tel. 533-387-311 - Patryk Nowakowski 

 

   

Szybko postępujący rozwój rozwiązań technicznych w nowoczesnych samochodach (w szczególności systemów komfortu) jak również wielość tych systemów powoduje szereg problemów diagnostycznych w małych warsztatach. Z uwagi na wysokie koszty specjalistycznych szkoleń, niewiele małych warsztatów może sobie pozwolić na tak kosztowną edukację. Z kolei błędna diagnoza to strata pieniędzy klienta lub brak możliwości naprawy samochodu. 

Z myślą o takich warsztatach HQ SERVICE oferuje komercyjną pomoc w diagnostyce wszystkich systemów samochodowych. 

Jeśli otwierasz swój własny warsztat a nie masz odpowiedniego doświadczenia, najprawdopodobniej będziesz potrzebował pomocy. My możemy ją tobie zapewnić!

W celu przystąpienia do programu należy wypełnić formularz.  

Informacja na temat kosztów zostanie przesłana po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego. 

UWAGA

Do współpracy możemy zaprosić tylko legalnie działające warsztaty. Wymagane dokumenty to m.in. (regon, NIP, informacje potwierdzające ilość zatrudnionych pracowników). 

Prosimy wypełnić formularz rzetelnie, gdyż tylko wtedy będziemy mogli ocenić Państwa potencjał i możliwości diagnostyczne. 

Warsztaty objęte programem uzyskają dostęp do naszego systemu pomocy on-line. 

Logowanie będzie możliwe na głównej stronie (w zakładce po lewej stronie).

Koszt odgrzybiana klimatyzacji w HQ SERVICE wynosi 75,00zł brutto.

Rozróżniamy trzy główne metody odgrzybiania układu klimatyzacji:

Metoda piankowa – polega na rozpyleniu preparatu grzybobójczego we wewnątrz samochodu. Metoda jest mało skuteczna i wymaga łączenia jej np. z ozonowaniem.

Metoda ozonowa – polega na wprowadzeniu ozonu do wnętrza pojazdu oraz włączeniu silnika i klimatyzacji na obieg wewnętrzny zamknięty. Urządzenie pochłania powietrze z nawiewu i produkuje mocno stężony Ozon. Utlenianie zanieczyszczeń nieorganicznych, zabijanie i usuwania bakterii, grzybów, kurzu oraz wszelkiego rodzaju nieprzyjemnych zapachów to główne zalety zastosowania tej metody. Proces ozonowania należy przeprowadzać w dwóch lub kilku etapach (ozonowanie – wietrzenie – ozonowanie – wietrzenie itd.). Wadą tej metody jest jej czasochłonność.

Metoda ultradźwiękowa – odgrzybianie metodą ultradźwiękową polega na wpuszczeniu pary powstałej w wyniku „rozbijania” cieczy ultradźwiękami (np. urządzenie MIST, TEXA itp) do układu wentylacji pojazdu. Jest to prosta, szybka i skuteczna metoda pozwalająca na usunięcie zanieczyszczeń mikrobiologicznych z pojazdu. Jeżeli dobierzemy odpowiedni środek, po naszej operacji w kabinie samochodu pozostaje przyjemny świeży zapach.

Poniżej znajdziecie Państwo więcej informacji na temat metody ultradźwiękowej.


 
Urządzenie generuje rozpylenie płynu antybakteryjnego, który jest wciągany i rozpylany przez system recyrkulacji instalacji A/C co powoduje dokładne odkażenie i zdezynfekowanie układu. Jednym z głównych korzyści systemu rozpylania ultradźwiękowego jest otrzymanie cząsteczek rozpylonych z płynu o temperaturę pomieszczenia omijając zjawisko kondensacji związanej z wyższą temperaturą jaką ma płyn rozpylany przy ogrzewaniu.

Cząsteczki płynu rozpylone z TEXA Air mają wymiar mniejszy niż 5 mikronów i są wystarczająco lekkie aby łatwo nie osadzać się na powierzchniach, na które napotykają się podczas przepływu przez kanały nawiewowe, parownik oraz kabinę pojazdu.

Ten skutek nie zostanie osiągnięty poprzez stosowanie środków dezynfekujących typu SPRAY, ponieważ rozmiar i ciężar cząsteczek rozpylanych powoduje ich odpadanie.
Cykl obróbki TEXA Air trwa 10-45 minut. przy 20'C i zatrzymuje się automatycznie kiedy zostaje osiągnięty minimalny poziom płynu w zbiorniku.

Urządzenie TEXA Air jest doskonałą alternatywą do tradycyjnej metody natryskowej, której nie można użyć w przypadku niekorzystnego rozmieszczenia modułów elektrycznych oraz metody ozonowania, która w niektórych przypadkach może okazać się za mało skuteczne


Dlaczego należy odkażać klimatyzację?
W układach klimatyzacji żyją mikroorganizmy – bakterie i grzyby mikroskopowe. Są one zawsze obecne w naszym otoczeniu, lecz w specyficznych warunkach panujących w przewodach wentylacyjnych rozmnażają się wyjątkowo intensywnie. Jeżeli miejsca te nie są systematycznie dezynfekowane mikroorganizmy potrafią tworzyć kolonie, których istnienie staje się odczuwalne organoleptycznie. Szczególnie nieprzyjemny jest zapach pleśni, który wydziela się z otworów nawiewowych. Jednak to nie względy estetyczne wymuszają potrzebę starannej dezynfekcji systemu przewietrzania wnętrza pojazdu. Istotnym powodem jest to, że bakterie i inne mikroorganizmy zamieszkujące elementy tego układu oddziałują szkodliwie na organizm człowieka a najczęstszymi objawami tego oddziaływania są:

• problemy oddechowe
• uczucie zmęczenia
• częste bóle głowy
• podatność na infekcje
• przewlekłość dolegliwości
• nadwrażliwość
• reakcje alergiczne
• objawy przeziębienia
• chroniczne przekrwienie zatok
• zapalenie płuc

Zakażenie następuje przede wszystkim drogą wziewną ponieważ drobnoustroje, zarodniki grzybów lub strzępki ich grzybni porywane strumieniem powietrza rozpylane są we wnętrzu pojazdu po czym z wdychanym powietrzem trafiają w różne rejony układu oddechowego. Ignorowanie obecności groźnych bakterii chorobotwórczych w dużych instalacjach klimatyzacyjnych, np. klimatyzacji budynków może nawet przyczynić się do zgonu tak jak zdarza się to w przypadku choroby legionistów. Na szczęście badania mikrobiologiczne jakim poddawano wnętrza pojazdów nie wykazały obecności w tym środowisku aż tak „zjadliwych” szczepów bakterii, ale i te znajdowane potrafią być niebezpieczne. Jak zatem najskuteczniej pozbyć się tego niebezpieczeństwa. Istnieją różne sposoby dezynfekcji układu. Najprostszym jest stosowanie specjalnych pianek rozprowadzanych od strony wejścia do układu nawiewowego od strony filtra kabinowego. Trzeba jednak stwierdzić, że ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia. Dlatego z pewnością warto zwrócić uwagę na urządzenie o nazwie TEXA, które od niedawna jest także dostępne na polskim rynku.
Para zaciągana z urządzenia przechodzi przez strefę najbardziej zanieczyszczoną, czyli okolice parownika układu klimatyzacyjnego. Działanie płynu jest dodatkowo „wspomagane” przez urządzenie, które cały czas emituje fale ultradźwiękowe. To umożliwia skuteczniejsze rozbijanie i usuwanie zanieczyszczeń.

Lista obsługiwanych przez HQ Service marek samochodowych:

Alfa Romeo,  Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Fiat, Ford, Honda,  Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan,  Opel, Peugeot, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssang Yong, Subaru, Suzuki,  Toyota, Volkswagen, Volvo

   
© 2005-2015 HQ Service