HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
Serwis/mechanika i elektryka 
tel. 530-276-209 - Szymon Sufleta
 
Samochody hybrydowe/ klimatyzacja
tel. 533-387-311 - Patryk Nowakowski 

 

   

Przekładnia DSG (Direct Shift Gear) składa się z dwóch mechanicznych skrzyń biegów, każda o 3 przełożeniach i dwóch sprzęgieł ciernych. Dzięki takiej konstrukcji możliwa jest niezwykle szybka zmiana przełożeń biegów (ułamek sekundy). Stworzenie tego systemu miał wyeliminować całkowicie zwłokę i szarpnięcia, które towarzyszyły skrzyniom automatycznym i zautomatyzowanym.



Działa ona w ten sposób, że gdy jeden bieg, np. pierwszy, jest załączony, bieg drugi czeka w pogotowiu. To tak jak byśmy mieli dwa pedały sprzęgła i jedno zawsze wciśnięte. Zmiana biegów następuje przez przełączanie sprzęgieł. Sprzęgła działają naprzemiennie: jedno sprzęgło odpowiada za biegi 1-3-5, a drugie sprzęgło 2-4-6. Problem pojawia się jedynie wtedy gdy zamierzamy zredukować bieg w obszarze jednego sprzęgła np. z 6 na 4. Wtedy zmiana trwa dłużej niż w zwykłym automacie.


 
W momencie przełączania biegów, oba sprzęgła pracują w poślizgu, co eliminuje szarpnięcia. W przeciwieństwie do typowego rozwiązania, w przekładni DSG zastosowano sprzęgła wielotarczowe tzw. mokre, pracujące w kąpieli olejowej (typowy automat).
W rozwiązaniach nowej generacji skrzyń DSG 7- biegowych zmieniono koncepcje i zastosowano podwójne sprzęgło suche.
W jednym i drugim przypadku zmianą  biegów zajmuje się komputer – sterownik uruchamiający siłowniki hydrauliczne nazywany wzniośle przez producenta - Mechatronikiem. Nie bez znaczenia w tworzeniu systemu DSG były najnowsze technologie, gdyż bez ich rozwoju przekładnia DSG nie mogłaby funkcjonować. Ponieważ przekładnia DSG jest w gruncie rzeczy przekładnią mechaniczną, nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa, tak jak w przypadku przekładni automatycznych.
Polecamy artykuł: http://www.prnd.pl/porady-asb/dsg-automatyczna-skrzynia-biegow-kod-02e

Diagnosta samochodowy to osoba, która musi znać i przede wszystkim rozumieć działanie wszystkich systemów w samochodzie oraz wiedzieć jakie są zależności pomiędzy tymi układami. Dotyczy to nie tylko mechaniki czy elektryki ale także elektroniki i informatyki obecnej w aucie. Krótko mówiąc diagnosta musi rozumieć i wiedzieć to co mechanik, elektryk, elektronik i informatyk razem wzięci. Konieczność powstania takiej specjalizacji narodziła się w wyniku mocno rozwijającej się branży motoryzacyjnej, nowych rozwiązań informatyczno-elektronicznych i braku specjalistycznej wiedzy po stronie mechaników. Zadaniem diagnosty nie jest naprawa usterki tylko postawienie odpowiedniej diagnozy na podstawie zebranych informacji. Dobry diagnosta tylko dzięki olbrzymiej wiedzy oraz znajomości wszystkich systemów jest w stanie rozwiązać problem w 5 minut nawet nie oglądając samochodu, gdzie ten sam przypadek może zabrać mechanikowi kilka dni lub nawet w ogóle nie zostać przez niego właściwie zdiagnozowany.  Niestety takich osób jest naprawdę niewiele, tak jak niewiele warsztatów jest stać na prawdziwych diagnostów. W niektórych krajach diagności pracują w specjalnych firmach prowadzących pomoc techniczną i wsparcie dla warsztatów.

Niestety w Polsce diagnostą samochodowym nazywa się również osoby po szkole zawodowej o profilu mechanicznym, które dodatkowo ukończyły prosty kurs diagnosty. Diagnosta taki jest najczęściej pracownikiem stacji kontroli pojazdów. Tam odpowiedzialny jest za weryfikowanie stanu technicznego pojazdów osobowych, dostawczych, ciężarowych i innych, dopuszczonych do ruchu drogowego. Diagnosta samochodowy analizuje stan poszczególnych podzespołów, zgłaszając i dokumentując ewentualne usterki i odsyłając właściciela pojazdu do serwisu, celem ich wyeliminowania. Osoba obsadzona na tym stanowisku kontroluje stan wszystkich układów i części, zamontowanych w pojeździe, począwszy od stanu nadwozia, poprzez układ napędowy i zawieszenie, na hamulcach i elektryce oświetleniowej kończąc. W stacji diagnostycznej wykorzystuje się wiele narzędzi i specjalistycznych urządzeń (analizator spalin, urządzenia rolkowe itp.), z których obsługą, osoba zatrudniona na stanowisku diagnosty musi być zaznajomiona.  

Są też tacy którzy uważają, że diagnosta „to ten” co obsługuje tester diagnostyczny :)

Zapraszamy wszystkich mieszkańców Gniezna (i nie tylko) na audycję CRASH TEST, co tydzień, w każdy poniedziałek, po godzinie 18.00, w Radio Gniezno 104,3FM.

Zajawka z 2012 roku

 

Nowa zajawka z 2013 roku

Razem z Radiem Gniezno i tygodnikiem "Przemiany na Szlaku Piastowskim" współtworzymy pierwszą taką audycję motoryzacyjną o charakterze informacyjno–rozrywkowym. Muzyka, konkursy, ciekawe tematy. Co tydzień będzie do wygrania wiele cennych nagród przygotowanych przez nasz serwis.

Program prowadzą: Bartosz Kapczyński i Patryk Nowakowski

Wszelkie sugestie lub pytania prosimy przesyłać na adres redakcji „Przemian” lub elektronicznie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zapraszamy

 

 

 

Nagrody od HQ SERVICE

 

Z uwagi, że nigdy nie wiadomo kto wygra jedną z naszych nagród w Audycji CRASH TEST staramy się tak je dobierać, by zawsze pasowały, niezależnie od tego jaki samochód posiadają zwycięzcy.
Dlatego najczęściej wygrać można:
 
CZYSZCZENIE UKŁADU WTRYSKOWEGO - to usługa szczególnie wskazana dla użytkowników nowych Diesli (Common Rail, Pompowtryski) Poprawia prace silnika i przedłuża życie wtryskiwaczom. Jednak również użytkownicy samochodów benzynowych z systemem LPG nie powinni zapominać o konieczności czyszczenia układów wtryskowych.
Wartość - 200zł brutto
 
PRZEGLĄD SERWISOWY - wielokrotnie zdarza się, że podczas jazdy samochód nagle odmówi nam posłuszeństwa. Przeważnie 99% takich przypadków można było zapobiec kontrolując pojazd. Takie kontrole musi przechodzić każdy samochód na gwarancji, a co potem? Potem najczęściej z pozornie przyjętych oszczędności unikamy wizyty w serwisie :)
Wartość 200zł brutto
 
NAPEŁNIENIE UKŁADU KLIMATYZACJI - to właściwie pełny serwis klimatyzacji, polegający na sprawdzeniu szczelności układu, osuszeniu, wymianie oleju w sprężarce i napełnieniu nowym oryginalnym czynnikiem R134. Tego typu nagrody fundujemy głównie w okresach letnich :)
Wartość - 160zł brutto
 
ODKAŻANIE MIKROBIOLOGICZNE - odkażanie układów wentylacyjnych naszych samochodów jest niezwykle ważne i nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Czasami jednak o tym po prostu zapominamy a nikt nie chce wozić na gapę swoim samochodem bakterii, grzybów i innych zarazków :)
Wartość: 50zł
 
NAGRODY SPECJALNE:
 
REGENERACJA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH - słowa takie jak FAP czy DPF spędzają sen z powiek nie jednemu użytkownikowi Diesla :) Jeśli masz problem z zatkanym filtrem cząstek stałych - to nagroda właśnie dla ciebie.
Wartość: 500zł brutto
 
WYMIANA OLEJU W AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW - wbrew temu co głoszą legendy i czasami doradcy serwisowi, olej niestety należy wymieniać. Przedłuża to niewątpliwie życie skrzyni a więc może ustrzec nas przed kosztowną regeneracją ASB.
Wartość: 500zł
 
NAGRODA GŁÓWNA
 
WYMIANA ROZRZĄDU - jak wiele problemów nas czeka gdy nie wymienimy rozrządu na czas z pewnością wszyscy Państwo wiedzą. Remont silnika nie jest przyjemny dla nikogo. W czasach popularnych "korekt liczników" nigdy nie możemy też mieć pewności co do stanu licznika naszego nowego nabytku. Dlatego wymiana rozrządu, pasków, oleju itp powinna być z punktu profilaktyczna.
Wartość: 1000zł
 
Zapraszamy do udziału w naszych konkursach i życzymy wygranej!
 
HQ SERVICE
   
© 2005-2015 HQ Service