HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
Serwis/mechanika i elektryka 
tel. 530-276-209 - Szymon Sufleta
 
Samochody hybrydowe/ klimatyzacja
tel. 533-387-311 - Patryk Nowakowski 

 

   

Serwisowanie pojazdu do ważny element jego użytkowania o którym nie wolno zapominać!

W każdym samochodzie niezależnie od marki występuje konieczność wymiany oleju, filtrów, pasków i innych elementów ulegających eksploatacji.

W naszym serwisie w ramach niniejszej oferty wykonujemy:

- wymiany oleju w silniku wraz z filtrem
- wymiany filtra paliwa
- automatyczne czyszczenie układu paliwowego
- wymiany filtra powietrza
- wymiany filtra pyłkowego (kabinowego) wraz z odgrzybianiem wentylacji
- kontrola stanu pasków klinowych, rolek, napinacza
- kontrola klocków i tarcz hamulcowych
- kontrola stanu oleju w skrzyni
- kontrola stanu zawieszenia
- kontrola systemu przeniesienia napędu
- kasowanie inspekcji serwisowej + ogólna diagnostyka OBD

Koszt usługi wynosi tylko 300zł brutto + części.

HQ SERVICE poleca tylko dobre oleje silnikowe i renomowanych producentów części zamiennych.

Ogólna lista elementów eksploatacyjnych podlegających wymianie oraz czynności kontrolnych w ramach serwisowania samochodu:

- wymiana kompletnego rozrządu
- wymiana pasków klinowych wraz z rolkami i napinaczem
- sprawdzenie ciśnienia w układzie olejowym
- wymiana pompy olejowej
- wymiana oleju w silniku wraz z filtrem 
- wymiana uszczelki pod miską
- kontrola układu paliwowego
- wymiana filtra paliwowego
- czyszczenie układu paliwowego
- wymiana przewodów gumowych
- kontrola systemu turbodoładowania
- wymiana filtra powietrza
- kontrola układu chłodzenia
- wymiana płynu w układzie chłodzenia
- wymiana termostatu
- wymiana pompy wody
-  wymiana oleju w skrzyni biegów (również automat)
- wymiana oleju w mechanizmie różnicowym
- wymiana oleju w skrzynce rozdzielczej
- wymiana oleju w reduktorze (terenowe 4x4)
- wymiana oleju w układzie klimatyzacji
- wymiana filtra kabinowego
- odgrzybianie wentylacji
- wymiana czynnika R134
- wymiana osuszacza
- kontrola systemu klimatyzacji
- kontrola systemów hamulcowych
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- wymiana płynu hamulcowego
- kontrola systemu zapłonowego
- kontrola stanu akumulatora  i układu ładowania
- wymiana świec
- kontrola systemów komfortu
- wymiana piór wycieraczek
- kontrola układu kierowniczego
- smarowanie zwrotnic
- wymiana płynu układu wspomagania
- wymiana elementów zawieszenia
- smarowanie sworzni
- wymiana płynu układu hydraulicznego
- kontrola układu pneumatycznego
- kontrola układu przeniesienia napędu
- smarowanie krzyżaków
- smarowanie wału na frezie
- wymiana sprzęgła
- wymiana koła dwumasowego
- wymiana łożysk lub piast zintegrowanych
- kontrola systemów pirotechnicznych
- kontrola układu oświetlenia
- wymiana żarówek
- kontrola spalin i systemów EGR
- kontrola systemu filtra cząstek stałych
- uzupełnienie dodatku filtra cząstek stałych FAP
- ogólna kontrola komputerowa systemów EOBD
- kontrola ogumienia i ciśnienia
- wymiana ogumienia

Sprawdzenie tych systemów odbywa się podczas okresowych przeglądów serwisowych, na które serdecznie Państwa zapraszamy.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o bezpośredni kontakt z doradcą serwisowym pod nr tel. 693-926-200

SensoDrive to półautomatyczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie. Pochodzi z rodziny skrzyń tzw. zautomatyzowanych lub zrobotyzowanych. Manualna skrzynia biegów, ze sprzęgłem  zmienia biegi automatycznie za pomocą siłowników.  Siłowniki kontrolowane są oczywiście przez sterownik.  W rezultacie pojazd nie ma pedału sprzęgła i mógłby nie mieć dźwigni zmiany biegów – (która pozostaje obecna jednak nie ma mechanicznego połączenia ze skrzynią biegów).  Przy automatycznym wyborze biegów, urządzenie sterujące całkowicie przejmuje zadania związane ze zmianą przełożeń. Systemy zrobotyzowane posiadają wiele nazw, związane jest to jednak z marką producenta pojazdu. Natomiast wspólną cechą systemów jest zawsze zewnętrzny mechanizm sterowania sprzęgła, który najczęściej składa się z silnika elektrycznego poruszającego poprzez przekładnię ślimakową klasyczne widełki współpracujące z łożyskiem wysprzęglającym. Sterownik za pomocą sygnałów  otrzymywanych z czujników: położenia dźwigni zmiany biegów, prędkości obrotowej wału korbowego i aktualnej prędkości jazdy decyduje o zmianie i wyborze biegu. Roboczy skok  łożyska wysprzęglającego może być przy tym rozwiązaniu minimalny, czyli powodujący bardzo krótką przerwę w przenoszeniu napędu, co zapewnia bardzo szybką zmianę biegów i dłuższą eksploatację (przynajmniej teoretycznie).
 

Jeśli system opiera się na ręcznym wyborze biegów, wszystkie położenia dźwigni znajdują się w jednej płaszczyźnie. Skrzynie na niższe biegi przełącza się ruchem dźwigni w dół, a na wyższe – przesuwając ją w górę. Nie trzeba też przy zmianach biegów używać pedału przyspieszenia, ponieważ jego funkcje realizowane są automatycznie przez elektroniczny sterownik. Najogólniej wygląda to tak, że przy zmianie biegu na wyższy, sterownik automatycznie dostosowuje też prędkość obrotową silnika do wartości przypisanej wybranemu przełożeniu przy danej prędkości jazdy. Po rozłączeniu napędu jeden z silników nastawnika skrzyni biegów dokonuje wyboru ścieżki zmiany biegów, a drugi silnik przełącza odpowiedni bieg. Po czym zostaje również włączone sprzęgło. Ten system bierze pod uwagę wszystkie parametry niezbędne do efektywnego zmiany biegów: dźwignia zmiany biegów, pedał gazu, hamulec, silnik i skrzynia biegów rpm, prędkość pojazdu, ABS, ESP, moment obrotowy silnika i temperatury.  Oznacza to, że w przypadku awarii musimy sprawdzić poprawność działania większości tych czujników.

 Należy też pamiętać że w przypadku skrzyni  SensoDrive:
 Silnik będzie się uruchamiać tylko wtedy, gdy pedał hamulca jest wciśnięty.
 Bieg wsteczny można włożyć tylko, gdy samochód jest całkowicie zatrzymany i wciśnięty jest pedał hamulca. 

Selespeed to nazwa stosowana w samochodach marki Alfa Romeo. Jest to system skrzyni automatycznej, którą ogólnie nazywa się skrzynią zautomatyzowaną lub zrobotyzowaną.  System opracowany został przez włoską firmą Magneti Marelli.  Rolę siłowników wziął na siebie układ hydrauliczny zasilany przez pompę elektryczną a sterowny przez sterownik elektroniczny. Skrzynia może być obsługiwana za pomocą łopatek zmiany biegów przy kierownicy, przycisków lub drążkiem zmiany biegów.  Może być również ustawiona w trybie automat i nie wymaga wtedy żadnej ingerencji ze strony kierowcy.
 

Selespeed wprowadzono po raz pierwszy w 1999 roku w samochodzie marki Alfa Romeo w modelu 156.  W tym czasie był to pierwszy samochód w swojej klasie z taką przekładnią zautomatyzowaną. 


 
Szybkość zmiany biegów zależy od obrotów silnika, jeżeli silnik ma więcej niż 5000 obrotów na minutę, a przepustnica jest w pozycji ponad 60% zmiany są szybsze.  Dodatkowo nie ma strat mocy jak w przypadku zwykłego automatu i niewątpliwie skrzynia wyróżnia się szybkością zmiany w grupie skrzyń zautomatyzowanych. Być może jest to zasługą systemu hydraulicznego jednak co za tym idzie jest też awaryjna. Wszelkie zakłócenia ciśnienia w systemie będą skutkowały odczytem awarii.

Najważniejsze elementy systemu Selespeed to:
- skrzynia właściwa – mechaniczna
- sterownik elektroniczny
- hydrauliczny zespół zmiany biegów
- siłownik sprzęgła

W związku z tym, że sterownik pobiera informację również z przepustnicy, potencjometru gazu oraz  hamulca, niewątpliwie te elementy należy również sprawdzić przy awarii systemu.
Należy też pamiętać, że skrzynia posiada sprzęgło, które może się zużyć jak w przypadku zwykłej skrzyni manualnej. Po wymianie sprzęgła konieczna jest przeprowadzenie adaptacji za pomocą komputera.
W systemie konieczna jest też wymiana oleju w układach hydraulicznych.

   
© 2005-2015 HQ Service