HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
Serwis/mechanika i elektryka 
tel. 530-276-209 - Szymon Sufleta
 
Samochody hybrydowe/ klimatyzacja
tel. 533-387-311 - Patryk Nowakowski 

 

   

  

Informujemy, że przyjmiemy uczniów na praktykę w zawodzie mechanika i elektromechanika
Mile widziani uczniowie klas I jak również II i III
...z naszą pomocą zdasz każdy egzamin bez problemu!


 
Jeśli interesujesz się mechaniką i szukasz praktyk w tym zawodzie, skontaktuj się z nami. 

Na praktykę w miłej atmosferze i doskonałych warunkach, zapraszają
 
Nasi nauczyciele zawodu:
                                                                                                               

mgr inż. Maciej Bączkowski
                                                            inż. Patryk Nowakowski 

 

OFERTA SPECJALNA DLA UCZNIÓW DO LAT 18!

Ukończyłeś gimnazjum?
Nie chcesz już chodzić do szkoły? 
Interesujesz się motoryzacją?
Chcesz zdobyć zawód mechanika?

Jeśli na powyższe pytania odpowiadasz twierdząco to koniecznie powinieneś skontaktować się z nami. Nauka w systemie kursowym pozwoli ci na zdobycie zawodu bez konieczności chodzenia do szkoły. W naszym serwisie poznasz teorie mechaniki i jej praktyczne zastosowanie w miłej, przyjaznej atmosferze. Pomożemy tobie również przekonać rodziców wykazując wyższość tego systemu kształcenia  nad nauką w zasadniczej szkole zawodowej. Kurs trwa 3 lata przy czym zaliczają się również okresy ze szkoły zawodowej a po ukończeniu otrzymujesz  dyplom czeladnika.

Jesteśmy zrzeszeni w Cechu Rzemiosł Różnych z siedzibą w Słupcy, gdzie nasi uczniowie regularnie odbywają podstawowe szkolenia zawodowe.

Wszelkie informacje pod numerem  661-936-201

Ze wszystkich szkoleń nasi uczniowie i pracownicy otrzymują dyplomy i zaświadczenia o ukończeniu kursów. 

Napęd aut hybrydowych stanowi kombinację silnika spalinowego (diesel lub benzyna) i silnika elektrycznego. Oba systemy wzajemnie się uzupełniają i są od siebie w pewien sposób zależne. Diagnozując jedynie układ silnika spalinowego w pojeździe hybrydowym możemy postępować jak w przypadku konwencjonalnego systemu. Napięcie w instalacji to nadal 12V. Zasady sterowania silnikiem spalinowym również pozostają bez zmian. Diagnozując układ napędu elektrycznego musimy pamiętać, że nie jest on już tak bezpieczny jak w samochodach spalinowych, gdyż sieć pracuje pod napięciem kilkuset volt. Mechanik musi posiadać uprawnienia SEP do 1 kV oraz stosowną wiedzę. Serwis który nie posiada uprawnień nawet w przypadku posiadanego ubezpieczenia warsztatowego będzie odpowiadał w 100% za ewentualne szkody, podobnie jak w przypadku braku uprawnień do obsługi ładunków pirotechnicznych przy pracach związanych z systemem poduszek bezpieczeństwa AIR-BAG.

Nie wystarczy tu wiedza elektryka, gdyż większość systemów posiada również układ odzyskiwania energii przedłużający czas i co za tym idzie zasięg pracy napędów elektrycznych. Ten natomiast pomimo stosunkowo prostej konstrukcji stanowi duży problem w praktyce warsztatowej. Przyczyną jest wielość rozwiązań, praktycznie prawie każdy producent ma inne. Tak więc nie zawsze jest to ładujące koło zamachowe jak w systemie KERS, są stosowane superkondensatory a także systemy sprężonego powietrza. Typów hybryd też jest nie mało, podobnie jak w przypadku systemów odzyskiwania energii producenci hybryd podążali w różnych kierunkach. Tak więc powstało pojęcie stopnia hybrydyzacji auta określającej stosunek rozdziału siły napędowej między silnik spalinowy a elektryczny i dalej podział na niepełny napęd hybrydowy oraz pełny. Przy czym pełny napęd hybrydowy pozwala na wybór między napędem elektrycznym a spalinowym oraz na jednoczesne korzystanie z obu rodzajów napędu, wiedza na temat skrzyń automatycznych w tym przypadku jest niezbędna.

 

Odmiany hybryd z jakimi najczęściej możemy się spotkać to:

Szeregowy - w którym silnik spalinowy nie jest połączony mechanicznie z kołami auta i służy tylko do napędu generatora prądu elektrycznego, a do poruszania auta wykorzystuje się silnik elektryczny. Przy takiej konfiguracji silnik spalinowy może przez cały czas pracować w optymalnym zakresie obrotów.

Równoległy - tak jak w konwencjonalnym aucie, silnik spalinowy połączony jest mechanicznie z kołami. Dodatkowy silnik elektryczny wspomaga go w trakcie przyspieszania oraz odzyskuje energię podczas hamowania. Obydwa układy mogą być od siebie oddzielone sprzęgłem, co pozwala na ich niezależną pracę. Typowy przykład pełnej hybrydy.

Wspomagający - silnik elektryczny nie może samodzielnie napędzać auta. Służy tylko do odzyskiwania energii oraz pomaga podczas hamowania i rozpędzania samochodu.

Rozdzielnej mocy – system mieszany (szeregowo – równoległy) umożliwia wyeliminowanie konwencjonalnych skrzyń i elementów przełączających czy sprzęgieł itp. W takich rozwiązaniach uzyskujemy efekt znany ze skrzyń CVT.  

Plug In – to raczej dodatkowa funkcja niż odmiana, pozwalająca doładować akumulatory zespołu napędowego z miejskiej sieci energetycznej. Ma to pozwolić na dodatkowe obniżenie kosztów eksploatacji oraz zmniejszenie emisji CO2 – prąd z gniazdka jest zwykle dość tani, a w dodatku w wielu krajach pochodzi głównie z odnawialnych źródeł energii.

Z uwagi, że nigdy nie wiadomo kto wygra jedną z naszych nagród w Audycji CRASH TEST staramy się tak je dobierać, by zawsze pasowały, niezależnie od tego jaki samochód posiadają zwycięzcy.
Dlatego najczęściej wygrać można:
 
CZYSZCZENIE UKŁADU WTRYSKOWEGO - to usługa szczególnie wskazana dla użytkowników nowych Diesli (Common Rail, Pompowtryski) Poprawia prace silnika i przedłuża życie wtryskiwaczom. Jednak również użytkownicy samochodów benzynowych z systemem LPG nie powinni zapominać o konieczności czyszczenia układów wtryskowych.
Wartość - 200zł brutto
 
PRZEGLĄD SERWISOWY - wielokrotnie zdarza się, że podczas jazdy samochód nagle odmówi nam posłuszeństwa. Przeważnie 99% takich przypadków można było zapobiec kontrolując pojazd. Takie kontrole musi przechodzić każdy samochód na gwarancji, a co potem? Potem najczęściej z pozornie przyjętych oszczędności unikamy wizyty w serwisie :)
Wartość 200zł brutto
 
ODKAŻANIE MIKROBIOLOGICZNE - odkażanie układów wentylacyjnych naszych samochodów jest niezwykle ważne i nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Czasami jednak o tym po prostu zapominamy a nikt nie chce wozić na gapę swoim samochodem bakterii, grzybów i innych zarazków :)
Wartość: 50zł
 
NAGRODY SPECJALNE:
 
REGENERACJA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH - słowa takie jak FAP czy DPF spędzają sen z powiek nie jednemu użytkownikowi Diesla :) Jeśli masz problem z zatkanym filtrem cząstek stałych - to nagroda właśnie dla ciebie.
Wartość: 500zł brutto
 
WYMIANA OLEJU W AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW - wbrew temu co głoszą legendy i czasami doradcy serwisowi, olej niestety należy wymieniać. Przedłuża to niewątpliwie życie skrzyni a więc może ustrzec nas przed kosztowną regeneracją ASB.
Wartość: 500zł
 
NAGRODA GŁÓWNA
 
WYMIANA ROZRZĄDU - jak wiele problemów nas czeka gdy nie wymienimy rozrządu na czas z pewnością wszyscy Państwo wiedzą. Remont silnika nie jest przyjemny dla nikogo. W czasach popularnych "korekt liczników" nigdy nie możemy też mieć pewności co do stanu licznika naszego nowego nabytku. Dlatego wymiana rozrządu, pasków, oleju itp powinna być z punktu profilaktyczna.
Wartość: 1000zł
 
Zapraszamy do udziału w naszych konkursach i życzymy wygranej!
 
HQ SERVICE
   
© 2005-2015 HQ Service