HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
 

 

   

Z uwagi na znajomość procedur serwisowych HQ SERVICE jako serwis wielomarkowy może być dla Państwa doskonałą alternatywą w stosunku do stacji ASO. Po za niższymi cenami zapewniamy ten sam standard usług i obsługi klienta.
Ponadto inżynierska kadra oraz posiadane certyfikaty uprawniają nas do dokonywania napraw samochodów gwarancyjnych bez utraty gwarancji producenta. Gwarantują to Państwu również obecne dyrektywy Unii Europejskiej.

Samochody pogwarancyjne wyposażamy w książki serwisowe ułatwiające kontrole wykonanych czynności i przeglądów serwisowych.

W przypadku pytań prosimy o bezpośredni kontakt telefoniczny z Doradcą Serwisowym pod nr 693-926-200


Historia koncernu BMW

 Koncern BMW jako swoich założycieli podaje dwie osoby: Gustava Otto i Karla Rappa, którzy w Monachium na początku XX wieku niezależnie od siebie rozpoczęli działalność gospodarczą w dziedzinie lotnictwa. Z pewnością gdyby nie oni firma nigdy by nie powstała.
27 października 1913 Karl Rapp założył Rapp Motorenwerke GmbH (niem. Zakłady Silnikowe Rapp sp. z o.o.) mieszczącą się w kilku drewnianych budynkach obok Oberwiesenfeld, gdzie poprzednio istniała fabryka silników lotniczych.
W styczniu 1916 r. południowoniemiecka firma MAN AG i kilka banków kupiły od konstruktora samolotów firmę Gustav Otto Flugmaschinenfabrik. Na terenie firmy inwestorzy założyli nowy interes nazwany Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW). Nie było czasu na prace projektowe, tak więc BFW produkowało samoloty na licencji Albatros Werke z Berlina. To znaczyło, że w przeciągu miesiąca od założenia, fabryka była zdolna produkować samoloty dla ministerstw wojskowych Prus i Bawarii. Jednakże niemieckie siły powietrzne często narzekały na poważne defekty, które występowały w pierwszych maszynach z BFW. Te same problemy zgłaszano w samolotach poprzedniej firmy prowadzonej przez Gustava Otto. Podstawami tych defektów był brak precyzji w produkcji, który przeszedł do BFW tak jak większość załogi dawnego zakładu Otto.
21 lipca 1917 zmieniono nazwę z Rapp Motorenwerke GmbH na Bayerische Motoren Werke GmbH (niem. Bawarskie Zakłady Silnikowe sp. z o.o.)
 
Jesienią 1921 r. austriacki przemysłowiec-finansista Camillo Castiglioni wyraził swoje zainteresowanie kupnem BFW. Większość akcjonariuszy przystała na jego ofertę, jedynie MAN AG początkowo zachowało swoje udziały w BFW. Castiglioni chciał jednak wykupić wszystko. W swoim działaniu był wspierany przez, zarządzającego BMW, dyrektora Franza Josefa Poppa, który planował połączenie obu firm. BMW przeprowadziło się do tych samych budynków, gdzie Gustav Otto prowadził poprzednio Otto Flugmaschinenfabrik, dokładnie w tym samym miejscu na ulicy Lerchenauer Str. 76. Zmieniono nazwę BFW na BMW i z ok. 200-osobową załogą zaczęto małoseryjną produkcję w drewnianych szopach. Początkowo z linii produkcyjnej zjeżdżały motocykle konstrukcji BFW, silniki zamienne i części zamienne do silników lotniczych. Na początku interes nie szedł gładko.
1 października 1928 BMW przejęło Fahrzeugfabrik Eisenach A.G. (Fabryka Samochodów Eisenach), producenta małych samochodów Dixi, i awansowało do rangi Producenta Samochodów.
22 marca 1929 BMW wyprodukowało pierwszy seryjny samochód oznakowany swoim logo. Pojazd oferowany w wariantach z różną karoserią nazywał się BMW 3/15 PS DA 2.
Niemiecka inwazja na Polskę i inne, powiązane z tym, działania wojenne oznaczały, że rząd niemiecki zlecił przedsiębiorstwom wytwarzanie uzbrojenia. Franz Josef Popp patrzył ze sceptycyzmem, gdy produkcja przesuwała się coraz bardziej w stronę silników lotniczych.W 1945 r. główny zakład w Monachium był prawie całkowicie zniszczony, a zakład w Eisenach przejęty przez Związek Radziecki. Ponieważ zakład w Eisenach był w posiadaniu wszystkich niezbędnych narzędzi produkcyjnych, mógł zaraz po wojnie oferować modele typów przedwojennych. Odbywało się to również pod nazwą BMW. Ponieważ BMW w Monachium nie zaakceptowała tego, że pod ich nazwą były oferowane samochody, na których produkcję nie mieli wpływu, prawnie zakazano w 1951 r. zakładowi w Eisenach prowadzenia działalności pod nazwą BMW. Fabryka w Eisenach zaczęła więc oferować produkty pod nazwą "EMW". W 1952 r. oświadczono, że zakład w Eisenach zmienił status na Volkseigenen Betrieb (VEB) (Przedsiębiorstwo Państwowe). Od 1955 r. produkowano tam Wartburgi.
W Monachium do tego czasu nie produkowano samochodów, a jedynie naprawiano samochody  armii USA, stacjonujących w obozie Allach, ruszyła produkcja części zamiennych i narzędzi rolniczych, a później motocykli. Dopiero w 1951 r. można było przedstawić pierwszy powojenny samochód. BMW 501, ekskluzywny luksusowy model, wyposażony najpierw w 6-cylindrowy silnik
 
Na początku lat 90. uważano, że na rynku jest miejsce tylko dla producentów wielkoseryjnych, mających w swoim portfolio wiele marek. Aby zwiększyć sprzedaż, BMW zdecydowało się wejść w segmenty rynku samochodowego, w których dotychczas nie było reprezentowane, dlatego więc w 1994 r. przejęto brytyjskiego producenta Rover Group (Rover, MG, MINI, Land Rover). Jak się później okazało, krok ten był nietrafiony i pociągnął za sobą straty w wysokości 9 mld marek niemieckich. Wszystko to skłoniło koncern do zakończenia współpracy z Roverem 16 marca 2000 BMW. MG-Rover został sprzedany za symboliczną sumę 10 funtów brytyjskiemu zrzeszeniu inwestorów. Land Rover, którego nowy Range Rover był już opracowany, został sprzedany Fordowi za kwotę zbliżoną do wartości rynkowej. W Grupie BMW zdecydowano się pozostawić jedynie przynoszącą dochód markę małych samochodów Mini. W 1998 r.
 
BMW i Volkswagen zainteresowały się kupnem Rolls-Royce Motor Cars od Vickers plc. Volkswagen przelicytował BMW i kupił firmę Rolls-Royce'a i Bentleya za 430 milionów funtów brytyjskich, lecz to było pyrrusowe zwycięstwo, bo BMW sprytnie zwyciężył rywala. Chociaż Volkswagen kupił prawa do figurki "Spirit of Ecstasy" na masce i kształtu kraty przedniego wlotu powietrza, brakowało mu praw do nazwy Rolls-Royce. Producent silników lotniczych Rolls-Royce plc zachowało prawa do znaku towarowego "Rolls-Royce" i chciało wzmocnić istniejącą współpracę z BMW. Współpraca rozszerzyła się więc poprzez utworzenie spółki partnerskiej BMW Rolls-Royce Aero Engines GmbH. Dzięki niej w 1998 r. BMW, za cenę 40 milionów funtów brytyjskich kupiło prawa do używania nazwy "Rolls-Royce" i logo "RR" na samochodach. W oddzielnej umowie BMW zgodziło się na użycie przez Volkswagena nazwy "Rolls-Royce" i logo "RR" na samochodach do 2003 r. pod warunkiem, że BMW dostanie prawa do kształtu kraty wlotu powietrza i figurki w 2003 r.

   
© 2005-2015 HQ Service