W przeciwieństwie do systemów CR (common rail) system PD (pompowtrysków) jest dużo trwalszy, a właściwie trwalsza jest tylko konstrukcja samego pompowtryskiwacza. Typowe problemy z systemem wtryskowym PD wynikają z wadliwej konstrukcji osadzenia pompowtrysku w głowicy. Pompowtryski umieszczone są w głowicy i zabezpieczone tylko jedną śrubą. Na skutek tak niesymetrycznego układu pompowtryskiwacz podczas pracy potrafi trzeć o głowice. Dłuższa praca w takich warunkach objawia się zapchaniem pompo-wtrysku pyłem aluminiowym i późniejszym jego zatarciem. Cena czyszczenia pompowtryskiwacza w naszym serwisie to koszt 150zł brutto (rozebranie, umycie i złożenie pompowtrysku). Koszty naprawy ustalane są w zależności od uszkodzenia.

Rozwiązaniem większości problemów PD są regularne wizyty w serwisie i okresowa regulacja pompowtryskiwaczy, zawsze połączona z wymianą uszczelniaczy i śrub mocujących wtrysk. Koszt takiej regulacji 550zł brutto.

W skrajnych warunkach może ulec uszkodzeniu (pęknięciu) głowica. W tak uszkodzonej głowicy konieczna będzie również wymiana gniazd pompowtryskiwaczy (cena 100zł/szt)

 

Typowe objawy problemów w systemie PD to:

 - nierówna praca na wolnych obrotach

 - problemy z rozruchem

 - zbyt duża ilość spalin

 

HQ SERVICE wykonuje okresową regulację układów PD jak również naprawę uszkodzonych pompowtryskiwaczy.

W przypadku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt telefoniczny.

Zapraszamy

 

HQ SERVICE poleca artykuł: http://autokult.pl/2011/05/18/pompa-wtryskiwacz-pompowtryskiwacz-wyjasniamy-dzialanie

   
© 2005-2015 HQ Service