Silniki wysokoprężne przeżywają swój zasłużony renesans i nie trudno dziś zauważyć, że auta na olej napędowy z roku na rok stają się coraz szybsze, cichsze i oszczędniejsze. Potężne, współczesne turbodiesle, takie jak 4-litrowe V8 Mercedesa, napędzają prestiżowe limuzyny i sportowe auta. W takich samochodach zużycie paliwa schodzi na dalszy plan. Liczą sie przede wszystkim prestiż i osiągi. System Common Rail jest obecnie najbardziej rozpowszechnionym systemem wtrysku bezpośredniego w silnikach wysokoprężnych. Konkurencję ma on tylko w postaci systemu pompowtryskiwaczy, stosowanego przez Volkswagena (który już odchodzi od tego rozwiązania). W obu wariantach uzyskiwane jest wysokie ciśnienie wtrysku, które konieczne jest, by wtryskiwane paliwo można było silnie rozpylić w komorze spalania. Dzięki temu spala się ono w całości, a spaliny mają niższą zawartość trucizn. Dzięki zaawansowanym technologiom wtrysku paliwa kultura pracy niewiele ustępuje jednostkom benzynowym. Jednak układy te nie są wolne od wad. Precyzja wykonania wtrysku i praca na wysokich ciśnieniach związana jest bezpośrednio z jego podatnością na uszkodzenia. Pomimo takiego wzrostu popularności systemów diesla nadal bardzo mało warsztatów może się pochwalić umiejętnościami profesjonalnej obsługi układów Common Rail i pompowtryskiwaczy.
 W systemie Common Rail olej napędowy jest dostarczany przez wysokociśnieniową pompę paliwa do specjalnego zbiornika (w pierwszej generacji tego układu miał on formę rurki, stąd określenie "szyna", obecnie konstruuje się zbiorniki kuliste). Zbiornik ten jest wspólny dla wszystkich wtryskiwaczy. Dzięki temu możliwe jest przy jednakowo wysokim ciśnieniu (1600 barów) wtrysku dla wszystkich elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy realizowanie precyzyjnego wtrysku. Oczywiście, zarówno pompa rozdzielaczowa, jak i pompowtryskiwacz także posiadły tę sztukę, ale nie potrafią doprowadzić silnika do tak wysokiej kultury pracy. Moduł zarządzający zasilaniem motoru może więc z elastycznością absolutną dopasowywać moment, długość i obfitość wtrysku, podobnie jak wprowadzać lub likwidować wtrysk pilotażowy. Dzięki czemu praca jednostki napędowej jest równa, cicha i miękka. Także wysokociśnieniowa pompa w systemie Common Rail pracuje wyraźnie ciszej i - nawet jeśli producenci innych systemów temu usiłują zaprzeczać - z pewnością jest trwalsza.
To właśnie z powyższych powodów postanowiliśmy wyspecjalizować się w tych systemach. Od wielu lat serwisujemy i naprawiamy silniki diesla, posiadamy również urządzenia do czyszczenia układów Common Rail. Od połowy roku 2011 zajęliśmy się także regeneracją i naprawą wtrysków CR.
 
   
© 2005-2015 HQ Service