Z uwagi na znajomość procedur serwisowych HQ SERVICE jako serwis wielomarkowy może być dla Państwa doskonałą alternatywą w stosunku do stacji ASO. Poza niższymi cenami zapewniamy ten sam standard usług i obsługi klienta.
Ponadto inżynierska kadra oraz posiadane certyfikaty uprawniają nas do dokonywania napraw samochodów gwarancyjnych bez utraty gwarancji producenta. Gwarantują to Państwu również obecne dyrektywy Unii Europejskiej.
Samochody pogwarancyjne wyposażamy w książki serwisowe ułatwiające kontrole wykonanych czynności i przeglądów serwisowych.
SERWIS AUDI
W przypadku pytań prosimy o bezpośredni kontakt telefoniczny z Doradcą Serwisowym pod nr 693-926-200
Historia koncernu Audi
Firma Audi powstała w 1909 roku. W lipcu 1910 pierwszy pojazd z nazwą Audi opuścił zakład w Zwickau. W 1915 założono Audi Werke AG. W 1928, wskutek finansowych trudności Audi, miało miejsce przejęcie spółki przez DKW. W 1932 Audi łącząc się z zakładami Horch, Wanderer i DKW weszło do spółki Auto Union, której logo (cztery przeplatające się pierścienie, symbolizujące czterech udziałowców spółki) jest do dzisiaj używane przez Audi.
Po II wojnie światowej Auto Union AG rozpłynęło się w strefie okupowanej przez sowietów. Firma produkowała jako VEB Automobilwerk Zwickau model AWZ P70, a w 1958 dołączono poprzednie zakłady Horcha z terenu byłego NRD. W nowym VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau do 1991 produkowano trabanty. W zachodnich Niemczech firma istniała pod starą nazwą, jednakże od strony prawnej była kompletnie nowo założoną spółką. Wielu pracowników ze zniszczonych zakładów w Zwickau osadziło się w Ingolstadt i podjęło na nowo produkcję; pojazdy Auto Union produkowano pod marką DKW.
W 1958 Daimler-Benz AG przejął 87% kapitału akcyjnego Auto Union, a w 1959 posiadał już 100%. W 1964 Volkswagen kupił zakład w Ingolstadt i sprawił, że nazwa Audi odżyła przejmując logo Auto Union – cztery pierścienie od czterech połączonych producentów samochodów –. W 1965 Auto Union wreszcie wypuścił na rynek samochód pod marką Audi. Pierwszy model był dalszym rozwinięciem DKW F102 i nie otrzymał żadnych typowych oznaczeń. W 1968 były pracownik Daimler-Benz Ludwig Kraus zaprezentował ówczesnemu głównemu dyrektorowi zakładu Volkswagenwerk Wolfsburg Heinrichowi Nordhoffowi samodzielnie zaprojektowanego Audi 100. Ten był zachwycony projektem i zgodził się na produkcję. Od tego czasu pojazdy były oznaczone odpowiadającymi im liczbami koni mechanicznych (przykładowo Audi 60, Audi Super 90). Pojazdy tej serii otrzymały tzw. silnik średnioprężny. Za ich rozwój był odpowiedzialny Daimler-Benz AG, jako że nadal posiadał większość akcji w Auto Union. Stopień sprężania w tych silnikach było na poziomie między silnikami benzynowymi a diesla.
Od roku 2000 Audi wspólnie z Seatem i Lamborghini jako Audi-Gruppe tworzy markę samochodów sportowych w koncernie Volkswagen, obok Volkswagena ze Škodą, Bentleyem i Bugattim. W 2005 roku Audi świętowało 25-lecie quattro, a w 2006 z początkiem produkcji Audi R8 świętowano jubileusz 100 lat budowy samochodów.
Aktualna struktura kapitałowa Audi wygląda następująco: Volkswagen AG posiada 99,14% akcji, pozostała część akcji (0,86%) jest rozsiana na giełdzie papierów wartościowych.
Serwisowanie pojazdu do ważny element jego użytkowania o którym nie wolno zapominać!
W każdym samochodzie niezależnie od marki występuje konieczność wymiany oleju, filtrów, pasków i innych elementów ulegających eksploatacji.
W naszym serwisie w ramach niniejszej oferty wykonujemy:
- wymiany oleju w silniku wraz z filtrem
- wymiany filtra paliwa
- automatyczne czyszczenie układu paliwowego
- wymiany filtra powietrza
- wymiany filtra pyłkowego (kabinowego) wraz z odgrzybianiem wentylacji
- kontrola stanu pasków klinowych, rolek, napinacza
- kontrola klocków i tarcz hamulcowych
- kontrola stanu oleju w skrzyni
- kontrola stanu zawieszenia
- kontrola systemu przeniesienia napędu
- kasowanie inspekcji serwisowej + ogólna diagnostyka OBD
Koszt usługi wynosi tylko 300zł brutto + części.
HQ SERVICE poleca tylko dobre oleje silnikowe i renomowanych producentów części zamiennych.
Ogólna lista elementów eksploatacyjnych podlegających wymianie oraz czynności kontrolnych w ramach serwisowania samochodu:
- wymiana kompletnego rozrządu
- wymiana pasków klinowych wraz z rolkami i napinaczem
- sprawdzenie ciśnienia w układzie olejowym
- wymiana pompy olejowej
- wymiana oleju w silniku wraz z filtrem
- wymiana uszczelki pod miską
- kontrola układu paliwowego
- wymiana filtra paliwowego
- czyszczenie układu paliwowego
- wymiana przewodów gumowych
- kontrola systemu turbodoładowania
- wymiana filtra powietrza
- kontrola układu chłodzenia
- wymiana płynu w układzie chłodzenia
- wymiana termostatu
- wymiana pompy wody
- wymiana oleju w skrzyni biegów (również automat)
- wymiana oleju w mechanizmie różnicowym
- wymiana oleju w skrzynce rozdzielczej
- wymiana oleju w reduktorze (terenowe 4x4)
- wymiana oleju w układzie klimatyzacji
- wymiana filtra kabinowego
- odgrzybianie wentylacji
- wymiana czynnika R134
- wymiana osuszacza
- kontrola systemu klimatyzacji
- kontrola systemów hamulcowych
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- wymiana płynu hamulcowego
- kontrola systemu zapłonowego
- kontrola stanu akumulatora i układu ładowania
- wymiana świec
- kontrola systemów komfortu
- wymiana piór wycieraczek
- kontrola układu kierowniczego
- smarowanie zwrotnic
- wymiana płynu układu wspomagania
- wymiana elementów zawieszenia
- smarowanie sworzni
- wymiana płynu układu hydraulicznego
- kontrola układu pneumatycznego
- kontrola układu przeniesienia napędu
- smarowanie krzyżaków
- smarowanie wału na frezie
- wymiana sprzęgła
- wymiana koła dwumasowego
- wymiana łożysk lub piast zintegrowanych
- kontrola systemów pirotechnicznych
- kontrola układu oświetlenia
- wymiana żarówek
- kontrola spalin i systemów EGR
- kontrola systemu filtra cząstek stałych
- uzupełnienie dodatku filtra cząstek stałych FAP
- ogólna kontrola komputerowa systemów EOBD
- kontrola ogumienia i ciśnienia
- wymiana ogumienia
Sprawdzenie tych systemów odbywa się podczas okresowych przeglądów serwisowych, na które serdecznie Państwa zapraszamy.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o bezpośredni kontakt z doradcą serwisowym pod nr tel. 693-926-200
SensoDrive to półautomatyczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie. Pochodzi z rodziny skrzyń tzw. zautomatyzowanych lub zrobotyzowanych. Manualna skrzynia biegów, ze sprzęgłem zmienia biegi automatycznie za pomocą siłowników. Siłowniki kontrolowane są oczywiście przez sterownik. W rezultacie pojazd nie ma pedału sprzęgła i mógłby nie mieć dźwigni zmiany biegów – (która pozostaje obecna jednak nie ma mechanicznego połączenia ze skrzynią biegów). Przy automatycznym wyborze biegów, urządzenie sterujące całkowicie przejmuje zadania związane ze zmianą przełożeń. Systemy zrobotyzowane posiadają wiele nazw, związane jest to jednak z marką producenta pojazdu. Natomiast wspólną cechą systemów jest zawsze zewnętrzny mechanizm sterowania sprzęgła, który najczęściej składa się z silnika elektrycznego poruszającego poprzez przekładnię ślimakową klasyczne widełki współpracujące z łożyskiem wysprzęglającym. Sterownik za pomocą sygnałów otrzymywanych z czujników: położenia dźwigni zmiany biegów, prędkości obrotowej wału korbowego i aktualnej prędkości jazdy decyduje o zmianie i wyborze biegu. Roboczy skok łożyska wysprzęglającego może być przy tym rozwiązaniu minimalny, czyli powodujący bardzo krótką przerwę w przenoszeniu napędu, co zapewnia bardzo szybką zmianę biegów i dłuższą eksploatację (przynajmniej teoretycznie).
Jeśli system opiera się na ręcznym wyborze biegów, wszystkie położenia dźwigni znajdują się w jednej płaszczyźnie. Skrzynie na niższe biegi przełącza się ruchem dźwigni w dół, a na wyższe – przesuwając ją w górę. Nie trzeba też przy zmianach biegów używać pedału przyspieszenia, ponieważ jego funkcje realizowane są automatycznie przez elektroniczny sterownik. Najogólniej wygląda to tak, że przy zmianie biegu na wyższy, sterownik automatycznie dostosowuje też prędkość obrotową silnika do wartości przypisanej wybranemu przełożeniu przy danej prędkości jazdy. Po rozłączeniu napędu jeden z silników nastawnika skrzyni biegów dokonuje wyboru ścieżki zmiany biegów, a drugi silnik przełącza odpowiedni bieg. Po czym zostaje również włączone sprzęgło. Ten system bierze pod uwagę wszystkie parametry niezbędne do efektywnego zmiany biegów: dźwignia zmiany biegów, pedał gazu, hamulec, silnik i skrzynia biegów rpm, prędkość pojazdu, ABS, ESP, moment obrotowy silnika i temperatury. Oznacza to, że w przypadku awarii musimy sprawdzić poprawność działania większości tych czujników.
Należy też pamiętać że w przypadku skrzyni SensoDrive:
Silnik będzie się uruchamiać tylko wtedy, gdy pedał hamulca jest wciśnięty.
Bieg wsteczny można włożyć tylko, gdy samochód jest całkowicie zatrzymany i wciśnięty jest pedał hamulca.