...z naszą pomocą zdasz każdy egzamin bez problemu!
Jeśli interesujesz się mechaniką i szukasz praktyk w tym zawodzie, skontaktuj się z nami.
Na praktykę w miłej atmosferze i doskonałych warunkach, zapraszają
Nasi nauczyciele zawodu:
mgr inż. Maciej Bączkowski
inż. Patryk Nowakowski
OFERTA SPECJALNA DLA UCZNIÓW DO LAT 18!
Ukończyłeś gimnazjum?
Nie chcesz już chodzić do szkoły?
Interesujesz się motoryzacją?
Chcesz zdobyć zawód mechanika?
Jeśli na powyższe pytania odpowiadasz twierdząco to koniecznie powinieneś skontaktować się z nami. Nauka w systemie kursowym pozwoli ci na zdobycie zawodu bez konieczności chodzenia do szkoły. W naszym serwisie poznasz teorie mechaniki i jej praktyczne zastosowanie w miłej, przyjaznej atmosferze. Pomożemy tobie również przekonać rodziców wykazując wyższość tego systemu kształcenia nad nauką w zasadniczej szkole zawodowej. Kurs trwa 3 lata przy czym zaliczają się również okresy ze szkoły zawodowej a po ukończeniu otrzymujesz dyplom czeladnika.
Jesteśmy zrzeszeni w Cechu Rzemiosł Różnych z siedzibą w Słupcy, gdzie nasi uczniowie regularnie odbywają podstawowe szkolenia zawodowe.
Wszelkie informacje pod numerem 661-936-201
Ze wszystkich szkoleń nasi uczniowie i pracownicy otrzymują dyplomy i zaświadczenia o ukończeniu kursów.
Napęd aut hybrydowych stanowi kombinację silnika spalinowego (diesel lub benzyna) i silnika elektrycznego. Oba systemy wzajemnie się uzupełniają i są od siebie w pewien sposób zależne. Diagnozując jedynie układ silnika spalinowego w pojeździe hybrydowym możemy postępować jak w przypadku konwencjonalnego systemu. Napięcie w instalacji to nadal 12V. Zasady sterowania silnikiem spalinowym również pozostają bez zmian. Diagnozując układ napędu elektrycznego musimy pamiętać, że nie jest on już tak bezpieczny jak w samochodach spalinowych, gdyż sieć pracuje pod napięciem kilkuset volt. Mechanik musi posiadać uprawnienia SEP do 1 kV oraz stosowną wiedzę. Serwis który nie posiada uprawnień nawet w przypadku posiadanego ubezpieczenia warsztatowego będzie odpowiadał w 100% za ewentualne szkody, podobnie jak w przypadku braku uprawnień do obsługi ładunków pirotechnicznych przy pracach związanych z systemem poduszek bezpieczeństwa AIR-BAG.
Nie wystarczy tu wiedza elektryka, gdyż większość systemów posiada również układ odzyskiwania energii przedłużający czas i co za tym idzie zasięg pracy napędów elektrycznych. Ten natomiast pomimo stosunkowo prostej konstrukcji stanowi duży problem w praktyce warsztatowej. Przyczyną jest wielość rozwiązań, praktycznie prawie każdy producent ma inne. Tak więc nie zawsze jest to ładujące koło zamachowe jak w systemie KERS, są stosowane superkondensatory a także systemy sprężonego powietrza. Typów hybryd też jest nie mało, podobnie jak w przypadku systemów odzyskiwania energii producenci hybryd podążali w różnych kierunkach. Tak więc powstało pojęcie stopnia hybrydyzacji auta określającej stosunek rozdziału siły napędowej między silnik spalinowy a elektryczny i dalej podział na niepełny napęd hybrydowy oraz pełny. Przy czym pełny napęd hybrydowy pozwala na wybór między napędem elektrycznym a spalinowym oraz na jednoczesne korzystanie z obu rodzajów napędu, wiedza na temat skrzyń automatycznych w tym przypadku jest niezbędna.
Odmiany hybryd z jakimi najczęściej możemy się spotkać to:
Szeregowy - w którym silnik spalinowy nie jest połączony mechanicznie z kołami auta i służy tylko do napędu generatora prądu elektrycznego, a do poruszania auta wykorzystuje się silnik elektryczny. Przy takiej konfiguracji silnik spalinowy może przez cały czas pracować w optymalnym zakresie obrotów.
Równoległy - tak jak w konwencjonalnym aucie, silnik spalinowy połączony jest mechanicznie z kołami. Dodatkowy silnik elektryczny wspomaga go w trakcie przyspieszania oraz odzyskuje energię podczas hamowania. Obydwa układy mogą być od siebie oddzielone sprzęgłem, co pozwala na ich niezależną pracę. Typowy przykład pełnej hybrydy.
Wspomagający - silnik elektryczny nie może samodzielnie napędzać auta. Służy tylko do odzyskiwania energii oraz pomaga podczas hamowania i rozpędzania samochodu.
Rozdzielnej mocy – system mieszany (szeregowo – równoległy) umożliwia wyeliminowanie konwencjonalnych skrzyń i elementów przełączających czy sprzęgieł itp. W takich rozwiązaniach uzyskujemy efekt znany ze skrzyń CVT.
Plug In – to raczej dodatkowa funkcja niż odmiana, pozwalająca doładować akumulatory zespołu napędowego z miejskiej sieci energetycznej. Ma to pozwolić na dodatkowe obniżenie kosztów eksploatacji oraz zmniejszenie emisji CO2 – prąd z gniazdka jest zwykle dość tani, a w dodatku w wielu krajach pochodzi głównie z odnawialnych źródeł energii.