HQ SERVICE
ul. Gębarzewska 20
62-200 Gniezno

E-MAIL
auto@hq.gniezno.pl

Sekretariat/ księgowość 

tel. 61-4256255
tel. 530-280-317
 
Naprawa skrzyń automatycznych
tel. 530-189-131 - Damian Teodor
 
 

 

   

HQ SERVICE to niezależny, wielomarkowy serwis samochodowy. Szeroki zakres usług - mechanika, elektryka i elektronika pojazdowa oraz pełna diagnostyka najnowszych systemów, pozwala nam zdiagnozować i wykonać kompleksową naprawę każdego auta.

Naszą główną specjalizacją jest naprawa automatycznych skrzyń biegów / zrobotyzowanych / półautomatycznych / dwusprzęgłowych / CVT (DSG, Selespeed, S-tronic, sensodrive, multitronic, powershift, 7G-tronic, 8HP, 6D45 itp.)

Wszystkie obsługiwane przez nas samochody pogwarancyjne wyposażamy w książkę serwisową dedykowaną pod konkretną markę. Na wszystkie nasze usługi udzielamy rocznej gwarancji.

Nasi serwisanci dostępni są dla Państwa, codziennie w godzinach od 8:00 do 16.00. 

 

Staramy się zapewnić naszym klientom jakość usług i obsługę na poziomie autoryzowanego serwisu jednak przy znacząco niższych cenach. Przyjedź i sprawdź nas, zapraszamy.

Wymieniać czy nie wymieniać? To często zadawane pytanie, a odpowiedzi zapewne usłyszeliście państwo różne.
Bez względu na wcześniej zasłyszane wiadomości, proszę zapamiętać, że mimo wszystko olej należy wymieniać. Dlaczego? Otóż skrzynia automatyczna jak wiele innych układów mechanicznych musi być smarowana. W przypadku automatu olej posiada też dodatkową funkcję związaną ze sterowaniem skrzyni. Tak czy inaczej jest bardzo ważny. Obecnie produkowane skrzynie zaprojektowane są w taki sposób, że mechanizmy się ścierają i zużywają, tym samym pozostawiają po sobie tzw. opiłki. Część ich zostanie wyłapana przez filtr i magnes, część krążyć będzie w obiegu uszkadzając np. układ sterowania. Profilaktyczna wymiana oleju oczyszcza układ z opiłków i niewątpliwie przedłuża życie skrzyni. Zapewne ci z państwa, którzy drążyli temat wymiany oleju w skrzyni automatycznej zetknęli się z kolejnymi pojęciami i kolejnym dylematem: wymiana statyczna czy dynamiczna? Cóż odpowiedź na to pytanie jest dość prosta, najlepiej zastosować obie metody. Jednak jest to dość kosztowne i może nie tak potrzebne. Bez względu jednak na to jaką metodę państwo wybiorą to i tak będzie lepsza, niż bierne czekanie na awarie skrzyni.

Statyczna wymiana oleju


Metoda ta polega na spuszczeniu oleju ze skrzyni, demontażu miski olejowej, wymianie filtra. Ważne by przy tej operacji dokładnie umyć miskę, oczyścić magnesy itp. Czysty układ należy ponownie zamontować, wymieniając też uszczelkę pod miską. Teraz można przystąpić do uzupełnienia oleju. Słowo uzupełnienie nie padło tu przypadkiem, gdyż w systemie wymiany statycznej nie możemy usunąć całego oleju z układu. Tak jak to widać na powyższym rysunku, nowy olej (kolor zielony) obejmuje zaledwie 40 – 60% całkowitego stanu oleju w układzie. To właściwie jedyny i największy minus tej metody.

Dynamiczna wymiana oleju

Dynamiczna wymiana oleju natomiast, polega na wpięciu się w obieg za pomocą stacji do dynamicznej wymiany oleju. Cały cykl odbywa się przy uruchomionym silniku. Urządzenie odbiera zużyty olej wypompowywany przez pompę oleju skrzyni i w tym samym czasie podaje taką samą ilość świeżego oleju. Podczas procedury dynamicznej wymiany cały czas utrzymujemy właściwy poziom oleju. Metoda dynamiczna daje nam możliwość wymiany 100% oleju znajdującego się w skrzyni biegów.

 

Jeśli chcesz zadbać o swój "automat" i odsunąć w czasie kosztowny remont, wymieniaj olej metodą dynamiczną co 40-60 tys. km. w zależności od rodzaju skrzyni



Patryk Nowakowski – HQ SERVICE

 HQ SERVICE jest oficjalnym dystrybutorem produktów PRO-TEC. Są to środki wspomagające prace mechanika ale również przeznaczone są do stosowania bezpośrednio przez użytkowników pojazdów samochodowych, zapalonych amatorów którzy chcą poprawić stan swojego pojazdu samodzielnie.  
Bogaty asortyment produktów PRO-TEC jest testowany od wielu lat także m.in. w naszym serwisie. Produkty PRO-TEC gwarantują optymalne warunki pracy wszystkim rodzajom silników zarówno spalinowym i benzynowym. Po ich zastosowaniu, zanieczyszczenia powstałe w czasie pracy, zostają całkowicie usunięte poprzez układ olejowy, jak również przez układy spalania i chłodzenia. W efekcie uzyskuje się optymalny przebieg procesu spalania i usprawnioną pracę silnika. Gamę produktów uzupełniają preparaty do konserwacji i pielęgnacji.

 

Receptura i przebieg procesu produkcji preparatów spełnia wymagania najbardziej wymagających norm kontroli jakości (DIN EN ISO 9001:2000) i nieustannie jest adaptowana do skomplikowanych i ciągle rosnących potrzeb przemysłu samochodowego. Skuteczność produktów jest regularnie sprawdzana i potwierdzona certyfikatem Państwowego Instytutu Standaryzacji (TUV). Dzięki długoletniej współpracy z przemysłem samochodowym, unikalny asortyment produktów PRO-TEC został zaakceptowany na całym świecie.

 

Listę wszystkich produktów oraz więcej informacji na ich temat, znajdziecie państwo bezpośrednio na stronie producenta:  http://www.pro-tec-polska.pl
   
© 2005-2015 HQ Service